Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1033 ggr
sanderfors
0

Hästskötarexamen

Jag är nervös, tisdagen den 24 mars ska jag avlägga hästskötarexamen! Det är ganska svårt att veta exakt vad man ska läsa på då hästar är ett väldigt stort område och det kan dyka upp vilka moment som helst i princip tex. splitsa grimskaft, och även "ovanliga" saker som tex handikapstigbyglar och dyl. som man ska förklara tillvägagångssätt och visa prov på praktiskt och användningsområde.

Det är skillnad på hur jag longerar hemma och så som jag måste longera på examen för att bli godkänd!

Någon är som avlagt? tankar om själva examen..?

Fourjoy
0

Lycka till!!!  jag är säker på att du klarar det galant…Flört vi håller både tummar och hovar..

murkla
0

De kommer du att fixa.. .

WinterPrince
0

Vilka är det som arrangerar hästskötarexamens-kurser?

sanderfors
0

#3 Svenska ridsportsförbundet om det är yrkesprovet du menar!

I kallelsen står det: Dagen innehåller ett teoretiskt hästkunskapsprov, praktiskta prov av typ hästskötsel, ridning, longering(ev. med kapson) visning av häst vid hand, lastning (ink. förberedelse) samt prov i foderlära som omfattas i muntlig samt skriftlig del.

sanderfors
0

Puttar!

Ingen som har avlagt hästskötarexamen?

Hanna-D
0

#5 Jo jag Glad

Vet inte hur mycket det ändrats (var fem år sedan jag tog hästskötarexamen) men plugga mycket foder och träna longering, det var i alla fall då de tuffaste bitarna.

Hovgarden
0

Jag tog hästskötarexamen i våras och det som man bör träna på är ju foder, longering och knoppa (om man inte kan det). lastning hade vi aldrig inte heller splitsning av grimskaft. Om du inte hållt på med trav kan du kolla några benskydd o så för det fick vi titta på och säga vad det var för något.  Lycka till!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
0

Ooops såg att du gjorde det igår, hur gick det?

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

sanderfors
0

Jag blev godkänd! =)

Hanna-D
0
Hovgarden
0

Grattis!

/Katja