God morgon 2009-03-26
Ja man vakna 05.30 med -9,2 på mätaren brrr kändes det men när man väl kom ut så var det riktigt skönt.
Steffi red Beauty nu på morgonen medans jag mockade så nu ska hon till skolan och jag ska fara till jobbet, i eftermiddag ska vi till ridhus och förhoppningsvis kommer hovis hit idag eller i morgon och fixar Rustibuss fötter
Vädret är helt gudomligt och fåglarna kvittrar en underbar känsla
Önskar Alla en riktigt trevlig dag
Färingsö, Stockholm raporterar strålande sol och ca -6 grader vid sextiden i morse. Härligt tycker både ponnyer och matte. Nja, kanske inte minusgraderna men hellre det än blåst, regn och ännu mer snö.
Natten till idag var första natten dräktiga Ekbäckens Nypon fick bo i egen box bredvid lösdriften. Lika mkt som hon verkade uppskatta ensam matservering och boende så uppskattade hon att få gå ut på morgonen med sina kompisar. I morgon är det två veckor kvar till beräknad fölning.
Idag väntar utbetalningar, matlagning, färdtjänstbokningar, snabb visit till mataffären m.m. Allt ingår i mitt jobb.
Hoppas min ork räcker till att göra något vettigt med åtminstone en av ponnyerna ikväll…
Kallt här med men fint.. fåglarna kvittrar och pållarna solar…hagarna ska sladdas i eftermiddag.
#2 Sladda gör man väl på vägen? Eller kanske snarare av vägen…