Vilka ska betäckas i år?
Ja, det har ju pratats mycket om hingstar, avelsvärdering, dräktiga ston och om ett och annat föl som tittat ut. Så nu är jag nyfiken på vilka ston ni kommer att betäcka den här säsongen och med vilken hingst.
Någon som står över att betäcka pga finanskris? Är det svårare just nu att sälja häst eller är det som förut?

Jag ska inte betäcka i år, det är planerat så sen flera år till baka. Nästa år ska jag betäcka båda min ston, sen hoppas jag det kan rulla på med två föl vart annat år 
…OM det blir som jag tänkt så är det 3 i år.. kanske 2 till…
Saltmarsh Rowena (C) x Southcoast Black Jack (C)
Fourwinds Lowri (C) x Fourwinds Flash Jack (C)
Fourwinds Llinos (C) x Southcoast Black Jack (C)
? Nellie (KP) x Fourwinds Flash Jack (C)
? Fourwinds Fantasy (C) x Menai Radiation (C)?/Fourwinds Flash Jack? (C)
Jag har: två tvååringar, två ett åringar och förhoppningsvis går mina två förestående fölningar nu i vår bra. Summa sumarum sex egna uppfödningar. Mammorna skall inte vara kvar här efter avvänjning, men ekonomin säger verkligen ifrån.
Det känns jättetrist, då jag hade ett nytt, spännande sto på "G". Men i år (för första gången på lääänge) har jag tagit mitt förnuft till fånga.
Alltså inga betäckningar här i år. Min hingst stannar hos sin ryttare, och tävlar vidare i dressyr.

Iom att vi tog bort vårt Connemara sto för ngr veckor sedan så har vi inget planerat att betäcka i år.
MEN jag ska ner till Öland v 16 och vem vet om jag får hem ngt därifrån 
Celmah + Candrah + Ida ska tävlas 09-10
Rosenröd ska betäckas -10 och Cigridh ska åka till fodervärd.
För Beskens skull skulle det vara bra om ngt sto är dräktigt så han får sällskap i vinter.

Vi betäcker alla ston som vanligt!
5 ridponny ston ska betäckas samt 2 welsh B ston 1 Halvblodsto.
Ridponnystona har jag inte en aning om just nu, men det blir flera med Speyksbosch Diablo eftersom han ska tävla de kommande åren.
Turfhorst NancyCrown blir nog betäckt med Diablo
Shore Brooks Coco blir…. Diablo eller Dancer
Speyksbosch Datsja…. kanske Arhults Macho el VN Hanassie
Arhults Delight….. kanske EG Pauli el Speyksbosch Dancer
Arhults May-Be - Speyksbosch Diablo
Liza Leontine - Arhults Macho
Oj det blev 6st!
Vi betäcker också Arhults Gucci med ridponnyhingst - hon ska säljas!
Welshstona;
Fleur e. Whatton Copper Beech blir med Waldemar
Turfhorst Venice e. Eyarth Simeon blir med Jaguar
ev. har jag fått låna magen på ett sto som även det ska betäckas med Waldemar!
2010 har jag flera 3 åringar som ska betäckas både sek B och Ridponnyston!
2011 - Har jag 4 st nya welsh sek B ston!!!! HJälp!

Mina planeer ser ut enligt följande:
MRS Mirja (sek A) betäcks med Stendyssens Diablo
Decoy Ruhbarb (sek C) betäcks med Decoy DiCaprio e.Stendyssens Diablo
Olivia (Shettis) betäcks med Stendyssens Diablo
Toothoola (shbl) betäcks med Stendyssens Diablo
Sen samäger jag ett fullblodssto med en kompis och hon ska oxå betäckas med Diablo men det blir inte mitt föl .
utöver dessa så har jag tre islandsston som ska betäckas…dock inte med Diablo!…..
sen får vi se om det blir så här …allt kan ju hända.

# Jag har faktiskt funderat lite på Talyllyn Abel RWC 7.
iom att hon själv är ganska liten (124 cm ) så vill jag ha nån som är lite större.
Men hon är ju bara tre år så jag hinner nog med både och!
Kul att du gillar henne! Hon kommer nog bli en jätte bra ponny till mina döttrar ,hon har väldigt trevligt temperament och vi håller på att rida in henne nu!

#9 Här är en länk till min blog från juni 2007, med bild på tjusig storasyster. Det finns inte så många välstammade C-ston i Sverige, så visst vore det kul om du betäckte Rhubarb med C-hingst 

Vad kul att höra att så många betäcker trots allt!
Jag kollar, är helt grön på welshmarknaden. Har en liten welsh på 126 cm Ollies camelia. Såg i dag en hingst som föll mitt öga i smaken. Vad ska man gå efter. Bor i skåne och vill inte köra massa mil. Har ju troligen ett föl med henne om allt går vägen. Jag vill ha upp hennes strl, gärna tecken men vad är viktigt. HELT grön

#12 Ett tips är att du ber stoets uppfödare om råd med hingstval, uppfödare känner sina blodslinjer.
Gå in på SWFs hemsida, klicka på Hingstar i avel, sedan är det bara att välja bland licensierade hingstar. Förslagsvis welsh ponny, sektion B, om det är den sektionen ditt sto tillhör och om du vill avla renrasigt? Kolla på stuteriernas hemsidor, ring och prata med ägare till de hingstar du är intresserad av, fråga om meriter, och be att få komma på besök; bekanta dig med hingsten, titta på avkommor och miljön på betäckningsstationen. Lycka till.
#12 Du har fått ett PM.
Jag kommer att betäcka mitt sto Sting´s Pretty Puzzel en gång till med Rimskij. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen den gången.

14# Jag hoppas på att få hem ett sekt B sto från Öland som jag nyttja mina Rimskij betäckningar på :)
Har ju en kanon avkomma till honom hemma i stallet.