Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1550 ggr
ragnhild49
0

Godmorgon 2009 - 03 - 24

Här i Dalarna snöade det nästan hela dagen igår.     Idag är det här minus 6 grader och en fantastisk vinter dag med strålande sol. Vad månne denna dag innehålla?

För egen del skall jag fixa med arbetsschemat på jobbet och vi skall ha personalmöte. Allid lika "roligt".     Hoppas också hinna fixa lite med djuren och inte bara runtomkringarbete, som det tyvärr oftast blir.

[Hallonqvist]
0

Snö här också Skrikandes
Kan det aldrig bli vår ?? Vill minnas Grevagården -07 var det väl, när alla kom dit rustade i vinterkläder och det var nog den första sommardagen (!) Förvånad det året, graderna mätte väl typ 22-23 nånting vid lunchtid och det var många röda kinder och svettiga hästvisare den dagen.
Får man hoppas på en repris av det vädret om två veckor kanske?

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från Färingsö, Stockholm meddelas vissa soliga inslag mellan molnen som färdas riktigt fort däruppe. -1,6 grader Celsius uppmätt på läsida av huset jag jobbar i. Den lilla "mjällsnö" som kom häromdygnet är i princip borta. Krokusarna i min rabatt såg pigga ut även i morse. Snödropparna likaså. Våren är kanske på väg trots allt, iaf i min del av Stockholm…?

Idag väntar några timmars registervård vid datorn. Sen bilfärd med arbetsgivarna mot Yttersta (Menhammars Stuteri's travcamp) för att bl a klappa på och trycka in några äpplen i Triton Sund. Vidare tillbaka mot Ekerö centrum där det ska shoppas mat. Marie's Färdtjänstfirma lär vara igång hela eftermiddagen. Har jag tur hinner jag göra ett snabbt privatbesök på apoteket. 

Ikväll när hästarna fått rena sängar och mat och matte hämtat fyra nya fräscha säckar morötter blir det nog besök på Lövhagens ridhus här i byn. Anders Eriksson har tömkörningsträning där då. Min plånbok säger att jag inte får vara med på träningen annat än som publik. Jag blir lite Skrikandes när den säger så fast jag vet att det är sant.

Izzi
0

Här är det ett snötäcke igen, fem minus, soligt men jätteblåsigt.  Inget skönt alls!

#1 Ja på Grevagården 07 kommer jag ihåg att jag gick i t-shirt en stund - det var ju så skönt! Det vore ju underbart med sånt väder igen på dagen D.

Fourjoy
0

lite snö här med… -4 och hemska stormvindar vilket gör att det känns väldigt kallt… pållarna står med rumpan mot vinden och huvudet mellan frambenen och bara tycker det är skit… och jag förstår dom…blir att gå in tidigt idag…

annars är det väl jobba med lite plock som ligger löst…brist på saker att göra är det inte precis…. jo, ska hämta hö idag också..

PernillaJ
0

#2 Han är ju omslagspojke idag, finingen Triton! Jag håller tummarna för honom i Olympia-kvalet.

Fourjoy
0

På Greva 06 var det -6 på natten och inte alls speciellt trevligt under dagen, blåsigt och kyligt… men 07 var det ju rena sommaren…otrolig skillnad fast det var samma tid på året….. idag känns det inte alls som vår…fast det är ju lite sol så man får ju inte klaga…

WinterPrince
0

Vi har också fått snö under natten.

Idag har jag skrivit en tenta, hade tänkt ta en ridtur idag, men det får nog vara. Ska snart åka ut till stallet ändå.

Sen ska jag sätte igång och sy!

ZABA
0

#5 Jojomensan, inte illa att bli omslagspojke för ?:e gången på X antal år! Han ÄR verkligen fin att titta på trots att han… hrm… är en varmblodig travare. Skulle lika gärna kunna vara ett smäckert fullblod när man ser honom i stallet. Fast så fort han kommer ut och rör sig så ser man ju vilken ras han egentligen tillhör.

Jag håller också tummar (och alla tår) för minst en andraplacering så han åtminstone kvalar till finalen. Plus att jag då förhoppningsvis får tillbaka mina spelade 100 kr på p. Spelade 50 v just in case. Man vet ju aldrig!

sanderfors
0

Storm inatt typ, och snö mitt på dagen rapporteras från uppsalatrakten!

Själv avlag jag för hästskötarexamen idag! Så nu är man diplomerad hästskötare.. =D

Fourjoy
0

#9 GRATTIS!!!!  Skrattande