Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1736 ggr
Fourjoy
0

Årsboken 2009

Hade tänkt att annonsera i år och ni som annonserat förut… hur gör man?.. rent praktiskt?  lägger man upp en ide/färdig annons själv eller är det någon annan som gör det?

Någon som vet kostnader?

vildapillan
0

Hej … Kul att du också vill annonsera!!!!!! Här är lite kostnader.

Annonsen kan du lägga upp helt själv eller om du bara har en ide så kan Inga-lill på tryckeriet säkert hjälpa dig. Kontakta Inger Becker, hon har svar på alla frågor ang detta…Lycka till!!!!!

½ sid sv/v med ett foto                                                 Kr    900:-

1/1 sid sv/v med ett foto                                              Kr  1.300:-

½ sid färg med ett foto                                                Kr  1.100:-

1/1 sid färg med ett foto                                              Kr  1.700:-

Helt uppslag färg med två foton                                  Kr  2.600:-

Extra foto sv/v                                                               Kr    100:-

Extra foto färg                                                               Kr    200:-

Sasser
0

Detta brev kom till mig idag, jag delar gärna med mig och tror inte att Inger har något emot detta  då jag tror att de flesta oxå fått det. Med risk för att bli tjatig… Varsågod! 

Till

Tidigare annonsörer och tilltänkta annonsörer och andra deltagare

i  Årsboken.

Svensk Welshponny Årsbok 2009

Dags igen …..

Välkommen att annonsera i min årsbok och välkommen med artiklar, bilder på ponnyer som deltagit i utställningar, 3-årstest, kvalitetstävlan och tävlingar.

Jag vill ha in allt material senast den 1 november. Den som sänder in sin annons i tid (före 1 november) får vara med i en dragning där vinnaren får sin annons gratis.

Förra årets vinnare var Anna & Maud Enmark. Grattis!

Du kan antingen skicka in din annons som en skiss eller som en färdig annons. Om du vill skicka in en färdig annons skall du kontakta Ingalill på Tryckeriet AB (där jag trycker boken) så att hon kan tala om för dig om det program du använder passar ihop med Tryckeriets program. Du kan antingen maila till: ingalill@tryckerietvaldemarsvik.se eller ringa 0123- 510 60. Bilderna till annonsen är alltid bra att få separat även om det gäller en färdig annons. Skicka dem digitalt till Ingalill i så stort format som möjligt. Om du skickar en annons som bara är en skiss kan du skicka  den till mig och det gäller även bilder till densamma som du antingen kan skicka som pappersbilder eller digitala bilder.

Alla bilder som skickas antingen till mig eller till Ingalill skall vara märkta med ponnyns namn och att det gäller årsbok 2009. Märkningen skall vara i dokumentet med bilden och inte bara i medföljande mail. Alla bilder skall ha angiven fotograf och du skall ha tillstånd av fotografen att använda bilden.

Det är värt att annonsera även om du kanske inte omedelbart märker det. Många plockar fram årsboken när de skall leta efter en lämplig hingst eller när de skall köpa ponny. Det tillkommer också ständigt nya medlemmar i Svenska Welshponny & Cobföreningen och alla får årsboken.  Visst finns det mesta på nätet numera, men boken är så att säga för evigt.

Kostnaden för en annons blir densamma för 2009 som för i år.

½ sid sv/v med ett foto                                                 Kr    900:-

1/1 sid sv/v med ett foto                                              Kr  1.300:-

½ sid färg med ett foto                                                Kr  1.100:-

1/1 sid färg med ett foto                                              Kr  1.700:-

Helt uppslag färg med två foton                                  Kr  2.600:-

Extra foto sv/v                                                               Kr    100:-

Extra foto färg                                                               Kr    200:-

Betalning för annonsen sker i februari 2009.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig på

e-mail i.becker@swipnet.se

Tel. 0123-519 77 mobil 070 20 96 157

Adress: Inger Becker, Ekbäcken, 615 94 Valdemarsvik.

Välkommen med din annons och andra bidrag!

Fourjoy
0

ok, tackar !

Bäst att sätta sig och plita ner en annons då… Skrattande

ZABA
0

Min Ekbäckens Savoy RWM 32 har varit med i hingstannons i precis varje utgåva av årsboken, oavsett ägare. Kommer fortsätta traditionen så länge det går.

Inger gör på alla sätt och vis gör ett jättejobb med årsboken. Den delas ut till welshponnyägare världen över och trots att de inte alltid förstår språket finns det alltid massor av intressanta foton att beundra. Ibland kanske man kan tycka att annonskostnader är höga men det är ingenting jämfört med arbetet som läggs ner kring årsboken eller det faktum att den används som "telefonbok" bland många av oss. En annons i den är verkligen guld värd - tycker jag!

Sasser
0

#4 Håller absolut med. Jag ÄLSKAR den boken. Ett Jättejobb nedlagt bakom en fantastiskt vacker och rolig bok.

Fourjoy
0

… årsboken är definitivt en av årets höjdpunkter…

ragnhild49
0

För mig är årsboken, som jag kan tänka mig att Clas Ohlsons katalogen är för många "gubbar", den ligger framme "jämt".

Det är också, som Inger skriver i sitt "upptaktsbrev" om årsboken för 2009: " Visst finns det mesta på nätet numera, men boken är så att säga för evigt."

Jag tycker också att det är så roligt att titta i de böcker, som har blivit lite till åren och tex titta på ponnyer som varit vinstrika som unga, och kanske känna igen en och annan sedermera godkänd hingst.

Houdini
0

När jag köpte min första Welsh (mountain) för ett tag sedan fick jag också årsboken..

Den är helt FANTASTISK!!!

Skrattande

[Hallonqvist]
0

vi bjuder alla våra hästköpare på ett års medlemskap i SWF som "startpaket" och då ingår ju årsboken så alla oinvigda welshmänniskor får ta del av den på ett tidigt stadium. Kul tycker vi. Glad

ZABA
0

Har från säkert källa fått veta att nu är Årsböckerna på väg med posten! Lycka till oss alla när den väl kommer fram. Själv "hängde jag på låset" idag när Peter Postman Larsson kom och levererade post. Men näärå, ingen årsbok idag inte.

PDF-filen innehåller min annons för året, före diverse korrigeringar. Ta gärna en snabbglutt innan originalet dimper ner i brevlådan nära dig.

[Hallonqvist]
0

Jättfin! Vad duktig du är på layout. Glad

ZABA
0

#11 Tackar, visst är den jättefin!? (Sorry, jag kan bara inte låta bli..Flört..) Man gör så gott man kan. Det svåraste är faktiskt att få bra bilder. Är inte helt nöjd med dessa men de fick vara med ändå.

skriver

alltid så gnälliga Marie

[Hallonqvist]
0

I denna alltför stressig värld gäller det att hålla saker och ting kort och att ständigt hitta nya lösningar på tidskrävande problem.
Att helt sonika plocka bort bokstäver ur ord är mitt bidrag till en tidseffektivare vardag.
Eller nåt… Oskyldig

Fourjoy
0

ohh. är den på väg!!  en ljusglimt i sorgens tid…

ZABA
0

#13 Ja förstår det. Fniss. Samtidigt behöver man ibland något att motionera hjärnan med ibland. T ex kan man leta stav"fel" i väntan på årsboken.

th_biggrin

Fourjoy
0

ingen i lådan idag….Rynkar på näsan

PernillaJ
0

BINGO i min postlåda idag! Och vilken tjusig omslagspojke…

ragnhild49
0
#17 Det kan inte vara sant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har inte fått någon bok och Pernilla och jag är på samma postlinje. Fyyyyyyyyyyyy vad orättvist. Kanske skall jag bjuda hem mig till henne idag…………………..

PernillaJ
0

Hi hi hi… 230 sidor välmatad welshläsning, hi hi hi…

#18 Du vet var jag bor - jag är öppen för bytesförslag, bok mot choklad. Jag ringde Ninna nyss och terrade henne, hon hade inte heller fått årsbok: ti-hi.

ZABA
0

#17 ÅÅÅÅH, vad jag blir avundsjuk!! Jag som hade hoppats och med friska steg klampade iväg till brevlådan för några timmar sen. Men närå, ingen årsbok idag heller men däremot en räkning från OKQ8. Säkert kommer den i morgon när jag inte kan kolla posten förrän typ klockan 15:30. Ska man verkligen behöva vänta såå länge? Suck!

:bored:

Fourjoy
0

Skrattande glad i hågen travade jag ner till brevlådan idag och….Rynkar på näsan

….ingen bok idag heller….

vem är omslagspojke?????

ZABA
0

#21 NÄJ, svara inte Pernilla och ev. andra som vet. Vi (läs jag) vill iaf inte veta vem som är omslagspojke förrän jag får se det själv!!!

ragnhild49
0

Jag vet vem som är omslagspojke…………..eftersom PJ hade fått två böker, så fick jag ta den ena. Nu har jag suttit med näsan i boken den senaste timman.

MEN nu måste jag bara gå ut i den strålande eftermiddagen med sol, snö och plusgrader.

Arhults
0

Jag har inte heller fått årsboken! Vem är omslagskillen? Jag är nyfiken!

Loviiisa
0

Jag fick årsboken idag var jättekul att bläddra och läsa i! Glad
Kan ju avslöja så mycket som att det är jag som tagit omslagsfotot.. men vill inte avslöja vem det är på, eftersom jag såg någon i diskussionen som ville se med egna ögon.

Fourjoy
0

.. kan det vara Broughton Replica…?  det finns en urläcker bild från Salsta på honom… fotograf?

nu viiiiiiilllll jag ha den i morgon…

Izzi
0

#25 Riktigt fin bild o  givetvis ett snyggt motiv Glad

Fick boken idag - massa spännande läsning o vackra bilder. Speciellt en Flört Hi hi.

Fourjoy
0

"bibeln"  kom idag!!!! Skrattande  mycket rolig läsning och vackra bilder…

ZABA
0

ÄNTLIGEN!!!

Årsboken och Ridsport på samma dag. Kvällen är räddad (iaf det som är kvar av den efter att hästarna fått sitt och uppdraget med id-kontroll hos grannen är utfört).

HAPE
0

Jag har inte fått min Gråter

Edition
0

Nu har jag också fått årsboken.

Jag har inte hunnit läsa alla artiklar ännu,…jag är en sån där som bläddrar snabbt igenom och sedan börjar bakifrån och läser, undrar om inte godbiten fanns under Inger Beckers : Hur var det nu igen???!!!! Så träffande, så underhållande och så sant. Men en sak ska ni veta, vi har ett alldeles förträffligt avelsmaterial i Sverige, förvalta den bara väl, så kommer skördarna.

Arhults
0

Jag vill också passa på att tacka Inger Becker för ännu en fantastisk årsbok, mitt i spiken igen och massor av underhållande läsning!

Proffsigt gjort!

Sasser
0

Jag fick den idag och shetlandstidningen:)… Trevlig helg-läsning:)!!

Håller med #32

[Anna-N]
0

Ni ska vara glada inom welsh som har denna fina bok. Saknar den faktiskt nu när man har annan ras.