Jag blir så ledsen ....
Jag blir så himla ledsen på allt och alla just nu!!!
Vi skulle ju ha Storhaugs Brenin på station här hemma 2009, och han skulle visas för kval boken nu i april.
Ägaren har gjort allt som hon skulle med vet intyg, mätning, skickat papper ang licensen men har missat det viktigast av allt… nämligen att skicka in anmälan.
I norge funkar det tydligen som så att när man skickar in pappret för licensiering så blir man automatiskt anmäld till hingstvisningen eftersom de vill se hingsten visad också. Och hon tog för givet att det funkade likadant i Sverige..
När jag såg startlistan slängde jag mig på telefonen och pratade med ägaren och allt handlar om missuppfattning från hennes sida.
Fast hon har skickat mail till folk i styrelsen med massa frågor så hon verkligen inte missade något så har den viktiga infon ang anmälningsdagen inte kommit fram.
Det känns så trist att efter allt jobb och pengar hon lagt ner på att få honom klar till kval boken så får hon trots allt inte vara med och visa honom.
Och det går inte att efteranmäla till utställningen heller…
Så där rök den chansen att få nya stoägare att se den fantastiskt fina hingst som vi ska ¨få hit i sommar.
Och så kanske det resulterar i att hon bestämmer sig för att behålla honom i Norge i år eftersom det blivit som det blivit.
Är det bara jag som hade blivit ledsen, besviken och arg på att folk inte kan ha förståelse att det är mänskligt att göra fel???????
Annika

#1 Jag förstår att ni är ledsna, och att det hela kan bero på missuppfattning (språkförbistring?) - men tycker ändå att propositionen till hingstutställningen är klar och tydlig. Se sidan 11 i WPN nr 1/2009. Även om ägaren felaktigt trodde att hingsten var anmäld skulle ju anmälningsavgiften betalats senast 25/2 - blev det gjort?
Tråkigt om svensk cobavel går miste om en fin hingst.
…antar att regler är regler, men dom kunde väl ha haft lite överseende då ägaren verkar ha gjort allt hon visste för att det inte skulle bli något fel….. så många som vill visa för kvalitetsboken är det inte i år så det hade nog gått att klämma in en till… tråkigt..
Jag förstår att du är besviken, det är jag också, enligt mina planer hade jag tänkt betäcka några av stona med denna snygging.
Du är så fylld av energi så du hittar säkert en lösning.
Jag skulle ta hit honom iallafall, han är ju redan licencierad. Och om ägaren ser det som en stor merit att vara med i den svenska kvalitetsboken så kanske han kan visas nästa år.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

#3 Visst är jag fylld av energi!!!
Och denna snygging kommer att komma hit i sommar så du är så välkommen med några ston åt honom!!!
Vi får väl köra samma procedur nästa år istället och visa honom då istället. Det är ju inte hela världen att det blev såhär, men lite trist är det allt
Verkligen en snygging!!!!
Säger som #4, ta hit honom ändå!!

Det var väl bra att Brenin kommer ändå. Här är länk till info om honom på uppfödarens hemsida.

SÅ läcker!!!!
Ja visst är han läcker!!!
För dem som är intresserade så kommer han att finnas att se på Grevagården på Lördagen ( i stallet).
Då han kommer att samåka dit med Rosinas Last Storm så får han ju bli kvar tills dagen är slut.
Jag ser verkligen fram emot denna sommarens betäckningar!!!
Och ännu mer mot nästa års föl.
#6,#10 Vad roligt! Det ser jag fram emot!
# 11 Jag ser fram emot att ni kommer med några av era superfina ston åt honom. Och jag hoppas att ni kommer att få jättefina föl efter Draken iår. Magic är nu jättetjock och verkar trivar bra med att vara dräktig. Hon har ändrat sig oerhört mycket, hon är superlugt och cool nu i alla lägen. Orkar liksom inte bry sig om det händer något.
Jag är övertygad om att kombinationerna är helt rätt!
Pussa tjocka Magic från mig !