Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketthärstamningar
Läst 1965 ggr
Wingates
0

Härstamning sökes. (WM)

Hej, jag letar efter stam på en ponny som stog på min ridskola vid namn FF. Jag har fått veta att hennes riktiga namn var Lisette III alt Lysette III och jag tror hon var född slutet av 80-talet eller under första halvan av 90.

Jag undrar om det möjligen finns någon som känner igen denna Welsh Mountain ponny, och ev har stammen på henne?

Wingates
0

Hon var för övrigt brun, om det kan hjälpa någon.

*puttar upp lite*

Wingates
0

Då vi hade lite tur har vi funnit papprena på henne. Hon hette Lisette III och hon var

e.Cermiter RW 57 u.Josefin RW 516

Är det kanske någon som kan berätta någon om stammen?

PernillaJ
0

Länk till härstamningen. Lisette var inte welsh mountain utan welsh ponny, sektion B. Däremot var hennes mormor Gala Princess welsh mountain (A).

Wingates
0

Tack så mycket :)

Du råkar inte veta någon om hingsten?

PernillaJ
0

#4 Om du menar Cermiter RW 57 så vet jag inte speciellt mycket om honom, men jag kan se på härstamningen att det är mycket mountain-blod även i honom. Det är inte en hingst som lämnat några större spår efter sig, jag tror han användes ganska sparsamt. Länk till hans härstamning på Sukuposti (klicka på den svenska flaggan i övre högra hörnet så får du rubrikerna på svenska), där kan du läsa hans bedömning från Generalmönstringen 1989.

Wingates
0

Tack så hemskt mycket för all hjälp.Skrattande

En sista fråga bara, vet du något om mammans sida?

Åter tack så mycket!

PernillaJ
0

Här är en länk till Jenny S sida om welshhingstar, med bild på Cermiter RW 57.

Nej, jag känner inte till något om mödernet utöver vad jag kan läsa mig till i stamtavlorna. Mormorsmor Dyrin Gala Girl RWM 38 importerades från Wales 1963.

PernillaJ
0

Lisette har flera helsyskon, bl a Piggelin II som tog silver i SM fälttävlan kat B 2002.