Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshen-i-världen
Läst 1138 ggr
PernillaJ
0

Internationella mötet

Har ni läst Gunns och Ingelas text på SWFs hemsida (under Internationella möten) från möte med Advisory Group och WPCS Årsmöte i Llandudno förra helgen? Intressant läsning, och det verkar ha varit en bitvis turbulent tillställning.

ZABA
0

Japp, läste igår. Tycker att både Gunn och Ingela (och en hel massa andra folk i föreningen) är jätteduktiga och engagerade.

Turbulent möte minst sagt. Säkert urjobbigt med många saker för ofta konservativa UK. Ska bli mycket intressant att se vad som händer i modersföreningen i framtiden med EU-regler, chipmärkning osv.

Fourjoy
0

Läste också igår… verkar har varit väldigt spännande på plats… många intressanta punkter…jag skulle inte vilja ha suttit på styrande plats med alla dom snabba ändringarna av protokollet…

Vet sen tidigare att många uppfödare knorrar om att behöva chippa sina små…men tyvärr blir dom väl dom tvungna enligt EU.

Den uppfödare som hade ett stort antal ponnier men som enbart skulle få två föl i år pga att hon var tvungen att chippa lät lite överdrivet..

PernillaJ
0

#1 Ja, de verkar ha hållit den svenska fanan högt. Jag ser med förväntan fram emot att britterna ska efterleva kravet att alla registreringar ska finnas tillgängliga i en databas på nätet fr o m 2010-01-01, enligt EU-krav!

#2 Det blir väl sådär när känslorna svallar och folk uttalar sig i affekt.

Som svensk chipmärkare (och uppfödare i en ras som haft obligatorisk chipmärkning för alla nyregistreringar sedan 2004) har jag litet svårt att förstå britternas upphetsning över chipmärkning. Jag visste iofs inte att det enbart var veterinärer som chipar där; hög tid för dem att börja utbilda chipmärkare nu då.

Fourjoy
0

en databas!  YES!!!.. det gillar jag…..men jag tycker synd om den eller dom som ska lägga upp allt…vilket jobb!!! Förvånad  vågar man hoppas på en databas även här? kopplad till den engelska kanske?