Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 2394 ggr
Fourjoy
0

Veterinär kostnad?

Av ren nyfikenhet… idag fick jag räkningen på en enkel veterinärbesiktning för försäljning gjord hemma på gården häromdagen….inga konstigheter.

1950kr!!!

vad får ni betala för en besiktning? vore kul att få lite att jämföra med utifrån landet..

Lorita
0

Ca 1000 har jag betalat, 2 år sedan.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ZABA
0

800 kr betalade jag i november 2008. Besiktning av ettårigt sto för försäkring gjordes hemma på gården. Kvitto. Färingsö, Stockholm.

Fourjoy
0

#2  kanske skulle skjutsa nästa hem till dig… jag tycker det va hutlöst.. tror att det är betydligt billigare att åka till kliniken nästa gång..

I slutet på förra sommaren nästa besiktade Jack och dessutom gjorde CEM test gick det på ca 1400…

[baffinbay]
0

300-500:- cirka. Hemma på gården, med kvitto.

1950:- var ju helt oskäligt!

sanderfors
0

Distriktarn tar 1800 för böjprov och hals, de är väl kanske jämförbart av vad klinikerna tar!

Vår vet. har gått i pension men han tar 900 för samma som ovan! Skapliga prisskillnader igentligen! =/ Dyr hobby de här…

dressyrwelsh
0

Hej!

Jag betalade ca 1600:- för besiktningen inför hingstvisningen på ATG-kliniken. Tyckte jag var mycket + resan på 500 kr dit. Det var inte heller några konstigheter, tog max 30 min och de har debiterat det som besiktning iför köp.

Izzi
0

Var o besiktigade min hingst på ATG o passade på att dra ut vargtänderna. Fick betala 4560:-!!!!!! Rena rånet!

Lorita
0

#7 Förvånad

Fourjoy
0

#7 hade du ingen försäkring som täckte vargtänderna?

Izzi
0

#9 Visste inte att försäkringen tar det. Fick räkningen i fredags, så det är ju helt klart värt ett försök! Tack! Var inte riktigt beredd på den höga summan Rynkar på näsan

Fourjoy
0

.. man kan ju alltid höra med försäkringsbolaget… Flört det kostar inget i alla fall… tycker man kan knappt ringa vet. förrrens dom tar betalt…många olika avgifter till det mesta…vår tar tex 160 kr bara för att skriva en kråka i passet!?!

Izzi
0

Ringde Agria idag - det gick inte på försäkringen Rynkar på näsan

SaraDoos
0

Följdfråga: får ni faktura? Och NÄR kommer den? Jag vaccinerade och UL-ade två ston i början på december, vet skulle skicka faktura, men har ännu inte sett till den.

Besiktigade också en 1-åring i september (av en annan vet) som också skulle skicka faktura. Den har jag inte heller fått.

Vet inte om jag ska ringa och påminna… Flört

Fourjoy
0

#13 här brukar den komma mellan 2- 4veckor ca… har hittills inte sluppit…

Jag skulle inte heller påminna…Flört  deras uppgift att ta betalt..

Synd att det inte gick på försäkringen…borde ju nästan finnas med tycker jag då vargtänder kan ställa till det….och att ta bort dom tidigt borde ju spara dom framtida veterinär kostnaderna om pålle får problem… borde vara subventionerat i alla fall.. lite förebyggade behandling… sparar åtminstonde djuret ifråga ev. framtida lidande…alla är ju inte lika uppmärksamma på att upptäcka om något är fel… kan tänka att många går med problem med vargtänderna utan att det upptäcks inom en rimlig tid.

ragnhild49
0

Det är dyrt att få hästar behandlade på ATG, tycker jag.

När jag skulle kolla ett dräktigt sto för fyra år sedan (Izziz hingst var i magen!) så kostade det över 800:- kronor på ATG-klinik. Jag höll på att få en chock!! Sedan dess undviker jag att besöka ATG-kliniker.

Houdini
0

Är det någon som vet hur länge veterinärerna har på sig att skicka fakturor?

Har hört de som har väntat över ett år … ?? (Om man nu kan tycka det är rimlig tid?)

Ahnna
0

#16 De har flera år på sig, minns inte om det var 3 eller till och med 10.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Fourjoy
0

… det vore nåt.. få en faktura för en sak gjort för en 5-10 år sedan… betvivlar att man ens skulle komma ihåg vad saken gällde..

Ahnna
0

#18 Jag vet folk som har fått fakturor efter 3 år, så har man otur så… Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lorita
0

Man kan ju alltid kontakta veterinären och be att få räkningen, det kan ju annans vara jobbigt att få en gammal räkning, efter det att hästen slutat sina dagar tex.

cinnea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vet är hopplös med att skicka räkningar ,vet dem som aldrig fått några över 10 år.

Jag har alltid ett kvittoblock till hands och betalar alltid när hon är hos mig så jag inte ska få någon stor dyr överraskning. Ett år satt hon sig och hade gjort gamla fakturor och ringde runt och talade om att hon höll på och skickade ut och sa att  det gick bra att dela upp bet. Min faktura som var så hög gick på runt 900 , jag såg framför mig flera tusen.

Sedan var det en som sa att hon tänkte vägra betala för att det gått så lång tid (den ggr 2-3 år) och jag tänkte veterinärer och hovslagare måste man vara rädd om som hästägare.

Besiktigade en häst till förs i nov 2007 det gick på ca 1000 ink resa två mil. distriktare

Fourjoy
0

… man ska inte ha häst i Stockholms området helt klart…allt är svin dyrt… men kanske, kanske om sådär 1-1,5år så bär det iväg till nya vyver…

Kimpa
0

Jag gjorde en besikting härom dagen. Normalt sett tar han 1000:- om man åker till vetten med hästen, men då han även skulle vaccinera 9st och lite annat så fick jag
besiktningen för 600:- hemmaSkrattande.l

Fourjoy
0

.. någon som vet en bra gård till salu?  någon som vill köpa en gård i Stockholm…Flört