Welsh mountain önskas låna! (ev senare köp)
Jag söker en WM att låna på foder ett tag framöver för senare köp om allt funkar bra. Har idag en 4 årig Maxad D-ponny valack som behöver sällskap från den sista augusti i år (kan hämta innan om det skulle vara aktuellt). Ålder på WMponnyn har ingen betydelse men gärna unghäst så de kan leka och ha kul ihop. Det skulle vara roligt med ett sto för att senare kunna ta föl på men inget måste, hingst eller valack går bra det med.
har ni något intressant så hör gärna av er!
Ska Fellow få en kompis! Jag håller öron och ögon öppna. 

hej!! Gud va kul att du minns mig och Grabben :) Ja just nu går han ihop med en nordis, men den ska flytta sista augusti (fick veta det igår) och jag har ju länge varit intresserad av welsharna, speciellt sen jag såg er Daquire (vad jag ville köpa honom när han stod hos oss de få dagarna). Sen såg jag ju lilla samarah på er hemsida och hon såg ju jättetjusig ut. Men vill ha en liten welsh då vi väntar barn och då är ju WM ett jättebra alternativ :)
Hojta om du hör något!!!

hur stor blir en sektion c? om jag hänger med rätt så så skiljer ju sektionerna från de vanliga a - d måtten på ponnyer!? har jag fattat det rätt? 
Vad är det för någon ponny, kön och stam osv?
Åh vad läcker han är daiquire!!! jag har några foton på Fellow och daiquire här hemma, synd att jag inte kan få in dem i datan så du kunde se dem!

Har WM till salu.. kan ev låna ut.
Valacker, 2-3 år gamla.
Har ts hittat något ännu? Jag kan erbjuda 9-årigt under året ej betäckt wm-sto eller/och hennes hingstföl f.08. Båda är till salu eller utlåning till seriös person.

Jag har två unghingstar WM att låna ut. Men du kanske har hittat något redan?
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"

Jag skulle också vilja låna ett WM sto"bombsäker" för att rida på inte speciellt aktuellt att betäcka fast man kan få tillbaka stoet dräktigt med någon av våra hingstar.
Inte aktuellt förräns framemot sommaren!

#8 en welsh PB 123 cm, med föl vid sidan?
#8 Jag har kanske ett som kan passa. Supersnällt welsh mountainsto som blir 10 år 2009 och är mycket riden. Lånas endast ut en längre tid alternativt säljs. Ej "sommarponny"….

#10 Det verkar intressant, hon ska få gå engelska ridklasser men först måste barnet ha något snällt att lära sig rida på. Vi lånar gärna flera år, flickan är bara 4-5 år än!
#11 Kul, vi får se vad vi kan komma fram till. Ett extra plus kan då vara att ponnyn redan har erfarenhet av engelska ridklasser. Lead rein och first ridden. Kontakta mig gärna privat på du-vet-vilken-adress. Glöm inte svara på min översättningsförfrågan!

Tänkte bara uppdatera tråden lite, jag tog aldrig hem nån liten welsh. hade gärna velat, men en gammal vän till mig hade köpt häst och behövde stallplats så det blev en inackodering istället. Nu vet hon tyvärr inte om hon ska ha kvar hästen eller sälja, så om det blir så att hon inte skall ha kvar honom så letar jag en liten welsh igen! Jag uppdaterar igen om det blir aktuellt! Tack för alla svar förresten!! Ni är jättesnälla som svarat :)