Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 717 ggr
ragnhild49
0

God morgon 26/2 2009

Efter ett kort besök i storstaden, så kom jag sent hem igårkväll med tåget, till Leksand. Jag är uppvuxen i en förort till Sthlm men har bott i Dalarna i många år nu.

Visst är det häftigt med storstadens rytm och alla människor! Jag gillar att sitta på  tunnelbaneperrongen och se människor hasta för bi, ingen den andra lik.

När jag anländer på Centralen, brukar jag gå över Vasagatan och "trycka" en hamburgare på McDonalds, och titta på folk. Sedan vandrar jag upp mot Åhlens, och sedan vidare till Hötoget, där jag tar "tunneln", ut till Hässelby, där min mamma bor.

Ingenting går däremot upp mot att få gå ut till stallet och ta hand om ponnyerna!! Vilket slit det är, men så roligt och givande.

Jag hade inte sett en ponny på två dygn!!!!!!!  Nu är den skadan reparerad, blöta vantar, hösilage i håret och hästskit på stövlarna. Nu är jag till freds!

ZABA
0

I know the feeling! Varje fredag åker jag in till stora staden Solna. Miljarders med bildårar på vägen, massor med andra ljud och stressade människor. Det är sååå skönt att komma hem till landet på fredag eftermiddag.

Jag har några av mina ponnyer, bl a Savoy, inackorderade hos en granne. Där hjälps vi åt med fodringspassen. Varje dag är det mitt jobb att ta in hästarna och fodra dem runt 18-tiden. Häromdagen så var jag tvungen att ändra på rutinerna och istället morgonfodra. Dagen efter var det som vanligt igen. Visserligen hade jag ju ponnyerna hemmavid att ta hand om som vanligt men det kändes ändå som om jag varit borta från grannstallet i flera dygn bara för att rutinerna ändrades något.

Fourjoy
0

.. Stockholm.. där spenderar jag så lite tid som möjligt…alla dessa människor som stressar runt…fy, man får magsår direkt.. man kan riktigt känna lugnet infinna sig när man susar motorvägen söderut igen… skulle aldrig kunna bo mitt i smeten..

Vi hämtade två kaniner där för tre år sedan, dom hade bott på en balkong i Stockholm… dom vågade inte röra sig när vi släppte dom i deras 150 m2 kaninhage…men nu lever dom livet.. tillsammans med ett 15 tal andra…

WinterPrince
0

Jag är en riktig lantis människa. Uppväxt på landet, men bor nu i lägenhet i en mindre stad. Jag klättrar på väggarna! Speciellt om sommaren då jag saknar att kunna gå ut och in som jag vill. Så så fort jag har möjlighet och råd ska det införskaffas en gård på landet.

Dyblygiad
0

Jag var inne en snabbis i Hornstull i tisdags morgon för at hämta 2 stora paket med lammkött från Öland.

Detta besök + att jag var på kurs i Huddinge och då fick sova över på Thorildsplan gör att jag inte behöver åka in till stan på länge.Cool

Storstäder är klart överskattadeTungan ute

Murgard
0

Tog oss en dos av storstadspuls en par år sedan då vi besökte Paris. Le metro var täml lätt att använda, vi besökte många sevärdheter inkl. travbanan Viencenne (om det nu stavas så).