Vinterutställning 1/3 i Dalarna - Dags och anmäla!
Dalarnas Ponnyavelsförening anordnar söndagen den 1 mars vinterutställning för alla ponnyraser.
Utställningen är avelsvärderingsgrundande.
Plats: Svärdsjö Ridklubb (utanför Falun)
Domare: Alf Johansson
Propositioner och övrig information finns på föreningens hemsida www.dalaponnyavel.com Anmälningstiden utgår 6 februari.
Kom till Dalarna Vasaloppshelgen och visa din ponny! **Välkomna!
**
skulle gärna vilja åka… är dock lite tveksam då det är en bit att åka och vädret vet man aldrig vart man har vid den tiden…

Jag funderar faktiskt på att åka. Svågern ska köra vasaloppet så man skulle kunna göra en familjehelg av det. Men det kanske är kört att hitta boende ?
Vore bra att komma ut med hingsten bland lite folk innan treårstestet.
#2: Kan tipsa om Trollnäs Pensionat i Svärdsjö för er som vill ha någonstans att bo.
www.trollnas.nu

Finns det möjlighet till uppstallning? Vi har minst tre timmars resväg beroende på väglag så det blir lite drygt att åka samma dag, vore guld at kunna komma kvällen innan.

#4 Minst 4-5 timmar skulle jag vilja påstå att du har från dig till Falun. Från mig tar det 3,5h via Uppsala och då kör jag fort på torra sommarvägar…….annars så har du hingstutställning i mars i Roslagen.
Sponsra utställningen!
Vi söker sponsorer till våran utställning. Alla bidrag mottages tacksamt - stora som små!
Sponsra genom följande:
- Annons i katalog + hemsida under hela året! Pris: 200 kronor
- Rosett med valfritt tryck Pris: 300 kronor OBS! Måste beställas inom kort!
- Hederspriser och övriga bidrag Enbart din fantasi sätter gränsen! Alla bidrag välkomnas.
Alla sponsorer får ett särskilt omnämnande under utställningsdagen. Ta chans att synas, både stuteriet, privatpersoner, företag etc.
Intresserade kontaktar mig på e-post info@dalaponnyavel.com
*putt*
Anmälningarna börjar trilla in! Så skynda att anmäla i god tid!
Söker även flera sponsorer. Hör av dig du med!
Roslagen låter bra… lite närmare…är det från 1 år och uppåt?

Vilket datum är Roslagen? Måste planera barnvakt osv.
Känns som Roslagen kanske ska ha en egen tråd?
Det kommer in anmälningar:), vill bara påminna igen…
En vecka kvar innan anmälningstiden går ut! Skynda anmäla!
Påminner även om att vi söker fler sponsorer.
Vill du sponsra klassrosett måste vi snart ha in din "beställning" helst den här veckan.
Klassrosett kostar 300 :-
Annons katalog+ hemsida 200 :-
Hederspriser mottages tacksamt!
E-posta på info@dalaponnyavel.com eller kontakta mig via PM.
*putt* - en dag kvar att anmäla.

Jag skulle gärna vilja åka och kolla, men är det mycket att se på? Iof finns det kanske saker man kan hjälpa till med ? 
#14. Klart det är mycket att se på…det är 62 anmälda hästar!
______
Katalog kommer inom kort på www.dalaponnyavel.com för den som är intresserad.
Nu finns katalogen ute på www.dalaponnyavel.com för er som är intresserade.

Oj vad många anmälningar det var! Jag tycker det ska bli extra roligt att följa Salnecke Ambition WPB som är en son till vår hingst Dancer, han är otroligt snygg!
Likaså Isalas Ridponnier där Prides Super Girl är mamma till vår Arhults Geisha och Pride's Super Grace är en dotter till vår Leuns Velds Elegant!
Lycka till alla!
#17 Jag håller med. Jättekul. Men tänk såå tråkigt det hade varit om vi inte hade fått ta del av katalogen i förväg… 
Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka som vare sig utställare eller publik till Falun. Ska på möte om SWF:s riksutställning 2009!

Vad roligt att katalogen kommit ut.. Såg ett litet fel som ni gärna får justera.. Nummer 47 Sting´s Spitefire är en hingst!! Det står att han är sto i katalogen. Så om ni är gulliga..
Det kommer bli kanon roligt att få komma till härliga Dalarna..
#19:
Nä kan du inte mena…Ska åtgärdas så gott det går ;-)
------------
Katalogen kommer i brevlådorna under nästa vecka. Postgången har strulat….

Jag kan inte hitta katalogen 
#21 den ligger på första sidan på www.dalaponnyavel.com

#22 Tack så mycket. :)

Jag kan inte öppna den.. 
#24: Varken word eller pdf filen?
Det fungerar iaf för mig, på två olika datorer…
Prova igen.

#25 Jag har provat igen och ingen fungerar 
#26: Då kan jag tyvärr inte göra så mkt. Har du kollat datorn att alla program finns alt inställningar. Har inte hört någon mer som har problem att öppna filerna så jag vet inte vart felet ligger….

#Okej, jag får prova mig fram. Men tack för hjälpen! :)