Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshnytt-och-skvaller
Läst 3333 ggr
sting
0

Grevagården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi, ett gäng tokiga welsh "tjejer" bokat rum och box platser för hingstpremeringen 2009

Det blir jag Ingrid ev min man Staffan, Eva,Martin,Helene,Sanna o hennes syster Helle o ev Jeanette

Vem mer vet med sig att ni ska dit?

Detta ser vi frem emot

Bilden är tagen av Jeanette Olsson o förreställer mitt cobsto Bjerregårds Zesse, som är dräktig m Storhaug Magic Flyer o sk föla i april 09

ZABA
0

Jag VILL åka men vågar inte boka varken resandet eller boendet förrän jag vet hur det då aktuella fölningsläget ser ut. Inte en chans att jag vågar åka om fölet, beräknat till 10/4, är fött. Fast å andra sidan brukar mamman föla ca 1-2 veckor för tidigt. Vi håller tummarna för att allt fixar sig.

PernillaJ
0

Jag planerar att åka, fast det blir nog bara en "hit and run"-resa över dagen.

vildapillan
0

Vi ska åka dit och om allt går enligt planerna så ska vi visa 2 st hingstar…Hoppas det blir myckt folk och mycket hästar iår!!!!!

Arhults
0

Vi kommer med hingst hoppas jag!

Fourjoy
0

Ev. om min yngre guling är i trim så åker vi till utställningen.

jojjehanna
0

Förhoppningsvis kommer jag + kamera.

Sasser
0

Japp, jag tar med mig Linda från Finnsta Stuteri….och min hingst naturligtvis..

Charlotte-J
0

Jag och 2 av mina döttrar tänkte åka och förkovra oss i Welshvärlden då vi står i startgroparna till att bli Welshägare inoom kort. Det är ett Sekt. B sto som flyttar hi ;-)

Amor vincit omnia Kyss

[Hallonqvist]
0

Jag kommer dit. Är en trogen besökare utav "Hingstpremieringen" sedan många år tillbaka med undantag för förra. Det är så trevligt att träffa bekanta under avslappnade former på läktaren. Glad

Kanske anmäler någon till utställningen, det får jag se när det närmar sig.

Arhults
0

Nu har även vi bokat box och rum på Grevagården! Ska bli kul att åka dit. Förmodligen blir det endast en hingst vi tar med oss, funderade på att ta med ytterligare en till utställningen men vi får se!

Priserna på Grevagården hade dom iallafall höjt rejält sedan vi var där sist!

Sasser
0

#10 Ja, visst var det så. Jag hann iaf med ett av de få "billigare" rummen på ryttargården.

VeronicaP
0

#11 Vad kostar det på Grevagården nu ?

Vi ska ju dit och visa shetlandshingst dan efter welsharna men åker ju upp den 4:e till Grevagården

Fourjoy
0

har dom höjt??  tyckte att de "gamla" priserna räckte bra… det var inte speciellt billigt…06 och 07..och så bra "klass" på anläggningen är det inte…

Arhults
0

Jag vet inte vad jag har fått för rum och var det ligger men jag utgår från att det är dom där små garderoberna med två sängar i utan några som helst bekvämligheter!!! 850:-/natt

Boxen kostar 500:-/natt

Fourjoy
0

850!!  för de pytte rummen…det tycker inte jag det är värt…. boxen är detsamma som förut…det är väl ok summa…

Man behöver en hästlastbil med sov utrymme… Skrattande

Arhults
0

När jag var på Greva sist kostade boxen 350:-, men rummen är ju som ett vandra hem utan toa o dusch mig veteligen!

VeronicaP
0

ok , då kostar boxen som vanligt och då är det attans billigare att på i Mullsjö en bit att köra men billigare rum med dusch och + att man kan köpa mat på ställer, kan ju tom bo billigare på hotell ju.

Fourjoy
0

avgjort för min del…INTE åka till Greva…

Kan hitta mycket trevligare rum för den summan…

Sasser
0

Jag ger 550:-/rum och 500:/box per natt. Alltså 1100 för boendet och 2000:- för boxarna. Nog kostar det allt…

Arhults
0

Hmm undra vad jag har hyrt för rum? Lyx rummet kanske. Jag gillar att vara på plats när jag har ponny med mig. Då kan man morgonfodra innan frukost och ta det lugnt!

Sasser
0

Ja, det är skönt att vara på plats så man kan vara där och fodra och greja. Men att ha full koll vette katten om man har…. När vi var där 2007 så var det någon som skar sönder däck på transporter. Riktigt tråkigt..

[Hallonqvist]
0

Och det mitt på ljusan dag också, det minns jag med, vår transport hade klarat sig men inte dom bredvid.
Vi kör alltid en liten enhästars, och den är väl för ful så "busarna" vill väl inte ens göra sig besväret… Fördelen med gamla grejer, man får ha dom ifred Cool

Arhults
0

Va vilket tilltag!!! Kan man inte få ha sin transport ifred!

Vi ska försöka komma lite i tid så vi kan hälsa på alla, jag känner aldrig igen någon förutom Hallonqvist, så om ni ser en förvirrad människa är det väl jag då! Jag känner ju Sting också!

HAPE
0

Jag har också gjort tradition av att åka dit, men "bara" för att titta. Det är långt från Uppsala, långt från Arvika också, men ifjol hade jag ju flyttat till Karlstad och tyckte att sträckan var rimlig - men då hamnade ju visningen i Ljungby och då blev det långt igen (men jag åkte).

Nu ska det väl ändå vara närmare för mig än tidigare Skrattande

Förresten - om någon vill samåka/bli upplockad längs vägen etc. så har jag 4 platser till i min bil.

Izzi
0

Vi hade oturen att få vårat däck skuret på natten. Rejält också, så det inte gick med punkaspray Rynkar på näsan Som tur var hade vi boggie och klarade oss sakta men säkert hem. 

Förra året hade vi också otur - då gick bilen sönder (en 07:a, så svärfar fick komma o hämta oss i Ljungby)

Törs inte tänka på vad som går fel i år….

CAAD
0

Bokat box, men alla rum var uppbokade. Finns det någon som kan rekomendera närliggande boende?

Arhults
0

Vi bodde första året i Skövde vid central station någonstans.

Carrick
0

Tidaholm kanske… ?
Ca 15-20 min resväg, söder om Grevagården.
Gå in på turistbyråns sida nedan:

Tidaholm

/Clara

Izzi
0

Vi bodde och ska i år igen bo på Scandic Hotell i skövde. Tog inte många minuter att åka emellan. Bokade idag och vi får ge 1160kr för två stycken (kostar 200kr om man vill ha in en extrabädd på rummet) och då ingår frukostbuffe givetvis. Och de serverar den tidigare för "hästfolkets" skull.

jojjehanna
0

#26 det finns flera alternativ i Skövde så det behöver inte vara kört för att ryttarhotellet är bokat. Finns vandrarhem och stugor och hotell. Även i Falköping som inte är megalångt bort.

Louisehellstrom
0

Jag ska förhoppningsvis ställa ut min ögonsten.

Madernas Atlas dai

e:Leyeswick dai

Fourjoy
0

#31 "morfar" hälsar till Madernas Princess of Dai… om hon är kvar…Flört

Elshira
0

Jag kommer högst troligt åka dit med min Molstabergs Lord Milligan för att visa honom på utställningen. Mille och jag kommer sammåka med min trogna utställnings vän Madde som ska ta med sin Molstabergs Lysander så bästisarna får göra varandra sällskap i transporten ner Flört

Hakuna matata!

Anna-Karin
0

Är bruksprovet frivilligt på Welsh?

Tant-Brun
0

#34 Ja