Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 2564 ggr
Arhults
0

Utställningar 2009

Vad blir det för intressanta Welsh utställningar 2009? Är det någon som hört om det kommer några Internationella domare hit och dömer från Wales/UK eller Holland?

wester-ek
0

Ååå… jag är oxå nyfiken!! //MW

Fourjoy
0

… samma här.. väldigt nyfiken på hur 2009 kommer se ut… vi har en hel hög som behöver komma ut… mest spännande är min hingstunge…

VeronicaP
0

Jag brukar ju aldrig kunna visa mina Welshar på welshutställning då de alltid krockar med shetland känns det som , sen så ligger de ju nästan alltid alldeles för långt borta för mig. jag brukar försöka visa dem på utställning för alla raser men i år går det inte då det krockar med tävlingar.

Lorita
0

Jag kommer bara åka på två en med Kiara (med föl) och en Med Karisma är det tänkt, kanske blir det knabstrupper riks också om det inte är för långt bort. Knabstrupper riks är nerprioriterat, då jag tycker det är roligare att ställa ut som welsh partbred.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[Hallonqvist]
0

Nästa år är en öppen bok för mig! Har inga planer överhuvutaget, eventuellt och förmodligen blir det ett "hingst-år" med Haly och sonen Gwydyr till att börja med. Har itne varit ute med haly så mycket och i år har vi bara deltagit på en enda (!) så nu börjar suget komma tillbaka. Beroende på var Hingstvisningen hamnar åker vi nog på utställningen med Haly och Gwydyr om han är i okej växtfas, sedan åker han nog direkt ifrån visningsplatsen (om det bli grevagården…) till sitt nya hem utanför Gnesta. Sedan får det bli lite lokalutställningar för Haly.
Och så den spännande Treårspremieringen för Gwylfah som jag redan är nervös inför, löjligt va? Tungan ute

Skaraborgsponnyavel har redan lagt ut lite info om nästa års utställningar i sin blogg.

Fourjoy
0

Hoppas det blir Greva eller närmare mitten av landet…

MalinB
0

#5 Får man fråga VART utanför Gnesta det bär??

Jag bor nämligen just precis utanför Gnesta…………

[Hallonqvist]
0

Björnlunda tror jag det heter, eller något liknande.

MalinB
0

haha, det är där jag och Nattens rasputin bor!!! kul med mer cobbar i närheten.

petuina
0

Måste verkligen ställa ut min Welsh nu, på tiden!

petuina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara se om någon här tycker att han har en bra kropp min cob (: , så skriv gärna till mig o säg vad ni tycker om honom. Har ingen bra bild så, men detta är en bild på hans kropp iaf.  :)

ZABA
0

Nästa internationella welshutställning hålls i Holland 22/8 augusti 2009. Dagarna före är det nationella utställningar, ridklasser osv med stor show. Vill mer än gärna åka dit och vara publik! Vore kul om vi var några stycken som gör en gemensam resa.

"Någon" med Holländska kontakter som känner sig manad??Flört

Arhults
0

Jag ska dit men jag skulle vilja haka på så jag fick med mig min ponny….

Jag kan ställa upp och leta boende åt en grupp om ni vill ha min hjälp!

Ingen som vet var RIKS ska vara ännu? Eller om man ska ha utställning med INT domare på fler ställen. Lerum brukar ha liksom ibland i Linköping?

Charlotte-J
0

31/1 anordnar ÖPS utställning för alla ponnyraser på Vreta Naturbruks gymnasium i Ljungsbro. Domare: Morgan Johnsson

Amor vincit omnia Kyss

Fourjoy
0

31/1, den ska kollas upp..

Arhults
0

Nu är nya kalendern ute för 2009 Riks blir på salsta! Kul bra plats att vara på.

Nu får man klura på vem som dömer vilka sektioner! Bägge är WM uppfödare,

Lerum ska ha utställning samt i Nybro med Håkan Erlandsson som domare NF uppfödare….

Spännande!

Arhults
0

Jag upptäckte en sak, kan det vara så att Hingstutställningen och premieringen/kvalitetsboks införande ska vara den 4/4 på två helt skilda platser? Grevagården kontra Ljungby!

Hoppas det är en felskrivning.

HAPE
0

*känner mig dum* Jag hittar inte kalendern för 2009 på sidan Skäms

Tywysoges
0

#18… under årets kalender…

Jag har hört att visningen för kvalitetsboken och vårens hingstvisning inte ska vara tillsammans längre…. men känns ju lite dumt att lägga dom samma dag på två olika ställen…

[Hallonqvist]
0

Hmm reflekterade också över det.
Okej det har pratats om att ha dom var för sig för att göra det bästa av de bägge momenten, men att ha dom på olika orter samma dag var väl att ta i! Många har ju intressen över bägge aktiviteterna och jag kan tänka mig att det blir manfall på ena eller andra…
Hoppas också på felskrivning.

Salsta-riks låter bra! Det är okej avstånd att åka, om jag har någon att visa vill säga.

HAPE
0

#19 - den låg inte där, men efter rensning av cookies så kom den fram. Skyller på att jag är morgontrött

MalinB
0

Riks på Salsta, då får man ju nästan behålla ponnyskrället så man har något att åka dit med!

Arhults
0

Men jag ville ställt ut på bägge ev. annars vill jag se utställningen respektive premieringen!

Fourjoy
0

Riks på Salsta är inbokat… frågan är vilka man ska ta med sig???   men varför hingstvisning och värdering på olika ställen samma dag??  jag hoppas det är en felskrivning..

Arhults
0

Ja om man vill skilja på det måste det ju vara två olika dagar! Ja Riks ska vi till, ska bli intressant att få doamrna presenterade. Richard Miller vet man, men den andra skulle vara intressant att höra om.

Undra vem som ska döma WPB?

Welsh-C
0

Tryckfels- eller snarare skrivfels Nisse har varit i farten. Skäms

Naturligtvis ska hingstvisningen och hingstutställningen den 4/4-09 båda vara på ett och samma ställe - Grevagården.

Denna gång kan man endast välja en tillställning. Alltså utställning eller visning.

Mvh SWFs Webmaster

[Hallonqvist]
0

Det förklarar saken, Kalas! Skrattande

Fourjoy
0

Greva igen.. toppen!!!  gillar det stället.. Flört

Arhults
0

Oh vad bra man vill ju kunna titta på bägge!

Pleasure
0

Varför kan man inte få delta i båda aktiviteterna när man ändå är där ? Förvånad Detta förstår jag inte alls ??

Fourjoy
0

Det lär väl kanske bli lite tunnsått i den ena eller andra… kanske tom båda då man bara får delta i den ena…det är ju lite krångligt att få två hingstar med sig i samma transport och packning för två dagar..

Pleasure
0

Tror att många som valt att visa sin hingst för Kvalitetsboken även skulle välja att visa på utställningen, eftersom man nu ändå är där. Så tänkte i alla fall vi när vår hingst visades. 

Tror inte att detta nya upplägg är något man vinner på. De som kommer för att bara titta på hingstutställningen går ju också miste om många hingstar på det här sättet.  Är inte tanken med hingstutställningen att det ska bli lite show och mycket för publiken och ev. stoägare att titta på ?

Fourjoy
0

tror också tyvärr att detta kan påverka negativt.. skulle också gärna deltagit i båda… undrar varför man särat på utställningen och värderingen? om det är schemat som ska bli enklare kunde man delat upp det på två dagar, utställning på lördagen och värdering på söndagen.. eller tvärtom…det känns som en lång bit att åka för enbart 1 "visning" oavsett värdering eller utställning… skulle kännas mer värt att åka för två evenemang helt klart.. nu är jag väldigt tveksam om vi ska åka alls…

Tywysoges
0

anledningen till att man särat på det har jag för mig är pga att det blev sånna skillnader mellan värdering och utställning iår…

Skulle velat ha det två olika helger istället…

Arhults
0

Ja det är en lång resa så vi väntar och ser vilka domare det är och hur avelsvärderings nämnden ser ut.

Riks ska bli jättekul, likaså om Lerum och Kållered ska ha Brittisk domare åker vi dit om jobbet tillåter!

Nybro ska ju ha två utställningar en i SWF regi och den andra i SSPF, det blir nog också en ungponny utställning i Kalmar trakten med hingst show på em. Dit måste man ju åka…. vi bor ju så nära!

Oj vad kul snart är hela sommaren planeradFörvånad

wester-ek
0

Samma här.. Snart är hela sommaren/säsongen planerad =) Det blir iaf Rikset för våran del!

//We

Fourjoy
0

en mindre problem lösning med andra ord… dom vill väl inte ha konflikten när alla undrar hur poängen kan skilja så mycket på några timmar.. men å andra sidan så var det ju en markant skillnad från föregående år med, inte bara mellan dagens utställning och värdering.. det var en hel del ??? Förvånad förra året..

Ja, det blir avvakta angående Greva… det är en bra bit att åka trots allt..

FridaW
0

Någon som vet om utställningen på Grevagården är utomhus eller inomhus?

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

jojjehanna
0

#38 det brukar alltid vara inomhus.

ZABA
0

Nu är det officiellt: Stockholms Ponnyavelsförening kommer har utställning för alla ponnyraser lydande under Svenska Ponnyavelsförbundet söndagen den 31 maj 2009. Platsen är Kungsberga Ridskola, Färentuna, Ekerö kommun. Domare Helena Kättström. Mer information kommer så småningom att finnas på www.stpof.com men boka gärna in datumet i din almanacka redan nu!

Arhults
0

Den 19/4 kommer SSPF att ha en ungponnyutställning i Nybro eller Kalmar med hingstvisning på em.

[Hallonqvist]
0

#40 jag får leta efter ett annat treårstest, måste ju försöka komma dit! Hördu, STPOF får anordna ett eget Flört

petuina
0

Någon utställning runt göteborg i vår??? (:

[Hallonqvist]
0

SWF har i Lerum i slutet av juni vet jag.

ZABA
0

#42 Ett annat treårstest?? Förvånad Nu hänger jag inte alls med.. Har du hittat en 31/5?

Självklart ska du vara med i Kungsberga på utställningen. Vi litar på dig! Kolla PM.

[Hallonqvist]
0

Zaba glöm mitt svammel!
Tanten fyller ju 30 i höst och seniliteten har redan slagit till, vet inte vad jag fick det datumet ifrån Skäms, självklart kommer jag och G till Kungsberga!!

Malin-Trotsig
0

Ingen som ska till Royal Welsh Show i år? Jag och Lovisa Lundgren kommerm, om inget inträffar, att vara där på plats så vore kul och se hur många andra svenskar som ska dit :)

ZABA
0

Orkar någon moderator sig på att ordna nålad tråd med aktiviteter för 2009? Det börjar ju bli en del klara nu och fler blir det senast om en dryg månad. Lättare att ha dem samlade på ett ställe där man hittar lätt.

Visserligen fyller www.swf.nu med sin kalender i stort samma funktion men det här forumet ska väl inte på något annat sätt än länkar vara ansluten med föreningen och den hemsidan antar jag.