Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettavel-uppfödning
Läst 4481 ggr
Zondell
1

Dräktighetstråd

Namn på dräktiga ston!

Vilken hingst hon betäcktes med?

När fölet förväntas komma?

Gärna bilder på de blivande föräldrarna!

[Hallonqvist]
0

1. Gwyneth RWD 75
e: Derwen Tennessee Express RWD 3 - Derwen Quartz
Dräktig med Tyrrestrup´s Highligt RWD 19
beräknad fölning 15 Juni

2. Buckswood Summer Queen
e: Derwen Quartz - *host harkel* Derwen Quartz
Dräktig med Tyrrestrup´s Highlight RWD 19
beräknad fölning 29 Juli.

Längtar redan efter nya små fölnosar! Idag flyttade årets en fölunge hemifrån och samma kväll börjar redan abstinensen komma krypande.

Lorita
0

#1 min lilla Kiara harklar jag mig också varje gång man ska skriva stammen Tyst jag misstänker att den harlingen gör att hon nu när jag bryter inavelskoefficienten så blir fölen stora, Kiara har nämligen väldigt mycket stort bak i leden. Jag får se vad som händer nu när jag betäckt med en ponny i hennes storlek, det fölet ska inte bli en cm över 125 cm, så det ska bli spännande.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

WinterPrince
0

putt!

Zondell
0

Roligt att denna tråd "vaknat till liv" igen!

Cottrell Morwenna RW 890

Elit sekt B f 1988 e Rotherwood State Occassion u Weston Moll Flanders

Dräktig med Axxas Intermezzo RP 157 2005 e Minotauros RP 114 u Anton Bubbling Party RP 1181

Beräknas föla 15 maj

wester-ek
0

Namn: Anna Johanna " Hanna"

Vilken hingst hon betäcktes med: Ekbäckens Jack Frost 36-0090

Beräknas Föla: 21/Mars 2009

Är på Dygn: 251

Dygn kvar: 79

Magomkrets: 195 cm (på den tjockaste stället)

Mer info?

//Mysan

jojjehanna
0

#1 Ni verkar gilla Derwen Quartz!Skrattande

sanderfors
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Steinsrud Kiara

e.Gweunydd Sionyn ue. Blaenau Fanfair

Betäckt med Tyngwndwn Renown

Förväntas 4 Juli

CJSalustall
0

Jag har en hel hög dräktiga. Tro det eller ej men alla var inte planerade. Endast de fyra första uppräknade och shettisen var planerat. Detta blir lite av ett mellanår med en massa föl som inte var avelsmässigt planerade. Det finns ingen röd tråd alls i årets kommande kull.

Skousboe Honey connemara diplomsto är dr med Öxenholm Mango

Bubbles korsningsridponnysto okänd stam dr med Öxenholm Mango

för övrigt en Mango avkomma som går vid sidan…

Två halvblodsston dr med Last Liberty.

nr 1 e Szkopul - Little Boy - Amore xx

nr 2 e Platini VDL - Rocky - Mowgli

Aniara V welsh mountain diplomsto inlånad redan dr med prickig B ponny. Får se vad det blir av det??

Mimmi Stallets maskot och vår dotters lilla läromästare shetand.

dr med welsh mountain hingsten Chili Peppar.

Birtley Daylight welsh sekB har varit en sväng hos hästhandlare och där varit insläppt med tysk ridponnyhingst ej godkänd….

Det blir ju spännande. Hon är inte jättetjock och jag ser inga sparkar, men hon är inte kollad och tjock är hon. Vad ska jag med alla oplanerade korsningsföl till? Haha

Little Sparrow korsnings ridponny dr m Chilli Peppar

Också sist men inte minst Nastazja elitpremierat halvblodsto som fyller 22 år i år. Betäckt med Chilli Peppar, men blev inte dräktig.

I ett svagt hopp om att få igång henne igen efter 5 år utan föl släppte jag henne på naturlig betäckning med den enda hingst jag hade i rätt storlek. Sunset Bell. Hon betäcktes och ta i trä. Jag har inte sett någon brunst. Men jag vågar heller inte kolla henne haha… Skulle hon vara dräktig så jublar jag! Då blir det welsh mountain pappa nästa sässong!

Totalt om alla är dräktiga har jag att vänta mig 9 fölungar. Varav de 7 kommer mellan den 13maj och sista maj.

Det blir till att sova i stallet en hel månad!

Lycka till önskar jag alla andra och deras dräktiga ston.

Caroline

[Hallonqvist]
0

#6 Ja, hehe, det har bara råkat bli så, inte meningen alls egentligen

Arhults
0

#8 Hej, vad har du fått Birtley Daylight ifrån är hon din? Har du fler kort?

Dyblygiad
0

Vallas Ida A prem sekt D dräktig med Brudvik Dyblygiad, beräknad till mitten på april.

Dyblygiad
0

samt

Cigridh sekt B dräktig med Bostorp Besk RW 115.

Fölet är beställt.

Blev lite snopet bara 2 föl i år då connemara märren blev dräktig med tvillingar och resorberade bägge vid klämning. I år ska vi bara betäcka ett sto. Så lite föl har vi inte haft på 5 års tid.

CJSalustall
0

Birtley Daylight är min och TILL SALU! med eller utan extra föl haha!

PM:a för mer info

Caroline

Diablo
0

Jag har tre konstaterat dräktiga tyvär ingen welsh..

Om jag har tur så är halvblodet e.Chess dräktigt med Stendyssens Diablo

Jag hoppas oxå på ett islandssto som var på betäckning hos en silvermusblack hingst (henne har jag inte kollat)

Vårat mountain sto fölade såsent så vi hoppade över henne.

Annars har jag

* halvblodsto e.Bernstein dräktig med Magini beräknad i juni
* Islandsto e Mökkur fra varmelaek dräktig med Kynnir fra Feti (blup hingst e.Gustur fra Holi) beräknad i juni
* Islandsto e.Snerrir fra Kirkjubae dräktig med Sorti fra Akureyri beräknad i april

Och jag hoppas på ston!

Fourjoy
0

#7  jag tänkte på Kiara idag och undrade lite hur det går för henne… ska bli så spännade att se vad som ploppar ut….

Lilla läckra Kiara efter 39p. i Järfälla

sanderfors
0

Ja jag kan säga att jag tittar på henne varje dag och funderar samma sak, jag är redan nervös och hoppas sannerligen att det blir ett sto. Det är alldeles för mycket färger i hennes stam för att knappt kunna gissa.

Fourjoy
0

skulle tro att chansen på en fux är stor… kanske en fin mörkfux med 4 halvstrumpor…

Hoppas på att kunna använda Renown på någon av mina

WinterPrince
0

Börjar damerna bli runda om magarna? Lägg gärna in bilder på dom som går i väntans tider.

[Hallonqvist]
0

Långt kvar ännu, hon är bara halvvägs men lite börjar magen tjocka på tycker jag allt.

CJSalustall
0

Måste få dela med mig! Har varit osäker på om ett av halvblodstona fortfarande var dräktig, då man i stort inte sett något på henne.

Igår blev jag överlycklig då jag kände flera TYDLIGA sparkar på undersidan av hennes mage. Nu börjar det hända grejer!!!

wester-ek
0

* En uppdatering:

Hanna är nu inne på dygn 296 & har kvar 34 dygn! Så nu börjar det verkligen närma sig med stor steg… För er som inte vet så är Hanna betäckt med Ekbäckens Jack Frost & beräknas komma den 21/Mars

Inte allt för lätt att få en hyfsad bra bild då magen är i vägen!

En lite bättre bild…

sting
0

Det är så häftigt att mormor Trestenas Siver Seal och barnbarnet Anna-Johanna ska ha samma dag!!

Lycka till

wester-ek
0

# 22 - Vist är det! Vad är oddsen igentligen? Du har ingen bild, kul att kuna jämföra lite =)

Sasser
0

Sting´s Pretty Puzzel

är betäckt med RIMSKIJ

Fölet beräknas komma 27 Maj (Jag har räknat fel tidigare:)). Dagens datum är hon inne på 230:de dygnet.

PUZZEL

+

RIMSKIJ