Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1057 ggr
[Hallonqvist]
0

Bruksprovet 2009

Och då menar jag inte welsharnas bruksprov utan halvblodens Skäms.

"Någon som känner någon" som deltar?
Jag hejar lite extra på Camello Field Farm e:Camiell Flamingo Z som ägs av mammas kusin! Inte är vi så många Hallonqvistar i landet men nog håller vi oss till hästbranschen iallafall Flört

Linda-A
0

Jag hejar på Don Gayble då han är uppfödd och ägs av min bästis pappa.

sting
0

Jag var där en stund i dag o titta, såg bla Don Gayble men jag håller på min nära väns Damino SD, Jag har varit med o lastat stoet för att åka till semin station o tillverka honom!! Mödernelinjen är helt otroligt bra, stoet Amina var Elitprem INNAN sonen blev godkänd!!!!

Men det var sorgligt lite folk där

Ska bli spånnande att följa

[Hallonqvist]
0

Nu såg jag att welshfolket var representerat iallafall. Flört
Johan Becker visar en hingst, Franz Ferdinand.
Då får vi hålla ett öga på den också.

humlans
0

När brukar de köra igång med webb TV

[Hallonqvist]
0

jag har letat efter länkar utan att hitta, men det måste väl ske imorgon tycker jag, man brukar ju "som tidigast" få se löshoppningen iallafall. Eller har jag bara drömt det?

[Hallonqvist]
0

På torsdag kör dom igång med Webb-tvn fick jag precis veta.

ZABA
0

#3 Familjen Becker skulle dessutom visa svarte FORWARD (e.Florencio I - Harvard - Rohdiamant som tyvärr ströks…

ZABA
0

#3 FRANZ FERDINAND - Fullföljt fas 1. Rekommenderas ej. Det är tufft att försöka bli en "riktig" ASVH-hingst.

[Hallonqvist]
0

"Vår" Camello har i morse fått gå till kvartssamtal… Spännande värre jag väntar så på att få höra om dom valde att gå vidare!

Linda-A
0

Don Gayble blev inte rekommenderad vidare, vilket jag faktiskt kan förstå. Nog för att han har en fin (och numera steril far - Don Charly) men morfar (Rex) är ju c-premierad. Dessutom hade han nog inte den där wow-faktorn. På andra forum har de som sett honom knappt kommit ihåg honom efteråt.

[Hallonqvist]
0

Camello har gått vidare och jag ser att dom även har gått vidare med Franz Ferdinand trots att han inte blev rekomenderad. Det tillhör ju inte vanligheterna men det händer ju ändock att hingstägarna tar det beslutet. återstår att se om det var rätt eller fel beslut i slutet av veckan :)

sting
0

Damino SD gick vidare!! Grattis Annette!

ZABA
0

#11 Jag kan på sätt och vis förstå att man vill genomföra så mycket som möjligt även om hingsten inte blivit rekommenderad. Känns häst och uppvisare fräscha så varför inte? Man har ju redan lagt ner så enormt mycket pengar och tid och är på plats. Räcker Frazze inte till som hingst så kanske det står någon intresserad tävlingsryttare på läktarna och glor med plånboken öppen…

[Hallonqvist]
0

Fast man får betala mer om man väljer att gå vidare till Fas II. Har hört en summa någon gång på ca 10 000kr för att anmäla till nästa fas, oavsett rekomenderad eller inte. Vet inte om den summan just är aktuell idag. Hade det varit gratis att gå vidare så hade jag förstått det, men nu som sagt kostar det en slant. Förvånad

ZABA
0
[Hallonqvist]
0

… och därav att man höjer på ögonbrynen om någon icke-rekomenderad faktiskt väljer att gå vidare. Flört (Han var dock inte ensam, såg någon mer som också valt att gå vidare)

MalinB
0

Första anmälan till bruksprovet kostar 15000kr + obligatorisk röntgen osv (1000kr dras av om man visat på rådgivande).

Anmälan till fas 2 kostar 12000kr!!!!! Och det ska betalas på plats.

Inte billigt att ta fram hingstar inte.

[Hallonqvist]
0

Jesus Amalia!
Då var jag inte helt fel ute då. Som sagt inte billigt att ta fram hingst inte. Vi ska nog inte gnälla över våra veterinärkostnader för att ta fram en welshhingst när startavgiften är såpass låg…

MalinB
0

Japp, jag hade ju planer på att visa mitt fullblod för halvblodsavel när han kom av banan men jag gav snabbt upp de tankarna även om det är något billigare för prestationshingstar.

[Hallonqvist]
0

Camello gick tyvärr inte igenom och överlag var det väldigt få hingstar som gjorde det! Ingen direkt glänsare mer än förra årets trevliga hingst Damino, å så prestationshingstarna förstås.
Välkommen åter nästa år!