Godmorgon 8/2-09
”En morgon när vi vaknar är hela världen vit”……… jo, det kan man lätt säga här i Leksand. Rejält med snö har det kommit ner under natten, och det snöar stadigt vidare. Jag har stretat runt nu på morgonen med hösilage, vatten och ponnyer. De som går ute dygnet runt hade tjusiga vita snötäcken på sina ryggar. Det ser ut som det gjorde här, den 17 maj förra året!

Jag vaknade av att solen sken, men nu är den försvunnen och det grå trista är tillbaka! Solen har inte skinit här på hela vintern suck! Nu är det plus grader och lera igen…. Vi hade gärna tagit lite vit snö i Östra Småland
här har det regnat av och till i ett dygn så nu är det glashalt och blank is överallt…skridskor är det enda passande att ha på sig just nu…fick knappt ut pållarna i hagen i morse, tyvärr är det is även där…och mängder av regnvatten på en frusen mark…och så ska det frysa till i natt och då blir det ännu mera is….suck……..snö eller ordentligt töväder…tack..det här är inte roligt..
Ja, då skall jag inte klaga. Hellre massor med snö än det #2 beskriver.
Nu har det upphört att snöa och solen har pressat igenom några strålar i ett hål i ett annars tjockt molntäcke. Det varade visserligen bara i fem minuter, men ändå.

Vi har ingen sol men ett fantastiskt vinterlandskap. blev så glad när jag tittade ut i morse och alla grenar var täckta med snö. Finns det något vackrare än snöklädda "riktiga" tallar? har en hel massa såna att titta på utanför fönstret där jag sitter nu.
*njuter av vintern som äntligen kom*
Ingen snö här idag i men solen har glimtat fram lite då och då och fåglarna har fått fnatt! kvittrar ikapp med varandra och ger mig härliga vårkänslor!
vi har haft snö sen snart en vecka tillbaka… igår trodde jag knappt jag skulle kunna ta mig hem från stallet, det snöade så tätt, så gick i snigelfart hela vägen…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
snö låter härligt….kanske på onsdag….men idag är det underbart vackert här!! strålande sol och någon minus grad… ponnyerna njuter i solen…
dock så har allt vatten förvandlats till is så ännu mer is… alla pållarna ser ut som dom är minst 90 med ledgångs reumatism när dom stapplar runt i dom stenhårda hagarna.. stackarna..
Här i Näshulta är det strålande sol och snö, helt underbart vinterväder…så länge det nu varar.
det är ett helsike att bo så nära kusten…det blir aldrig vinter pga varmt havsvatten och sommaren blir istället sen pga kallt havsvatten efter vintern…eller så blir det som det blev för något år sedan då det drösade ner 70cm snö på 1 timme!!! just då var jag väldigt glad att jag gick med kryckor….inget skottande..

Fast vi som bor vid kusten kan glädja oss åt varma fina höstar istället
Här är det isgata så långt ögat ser. Får inte hem ny halm o foder så länge som det inte går att åka på stallplan. Saltade o sandade en väg ut till hagarna i morse och sen fick jag byta hagar så de dräktiga fick gå i en oanvänd icke isig hage istället.
Fast vår kust verkar skilja sig från eran, vi har massor med snö! =)
Men vi bor ju på "andra" sidan "utbuktningen"! nästan i gävle! haha