Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettbilder
Läst 2077 ggr
ragnhild49
0

Många år sedan

Den här tråden skulle jag lagt ut 28/1. Bilden är tagen på Siljans is 28/1 1996. Tanken var att lägga ut den på årsdagen, men så blev det inte.                           Många år har gått, men det var så roliga tider när vi var ute och körde med våra slädar. En gång var vi ute med sju slädar och åtta dragare. Ett russpar hade vi med oss den gången. Med var också den godkände cobhingsten Cippyn Red Reperater RWD 2,

Ponnyn på bilden är i alla fall Penwisg Llew RWM 37.   En mycket peronlig ponny som kan ståta med benämningen "norra Europas lataste ponny" ( utan överdrift).

ZABA
0

Åh, vad jag älskar den här bilden! Har sett den på ett annat forum…hrm…och stulit den till min dator. Skäms

ragnhild49
0

Just det, äras den som äras bör.                                       Fotograf är PernillaJ, som har den "rätta knycken" när det gäller att ta bilder, eller hur!

PernillaJ
0

Lille söte Lejonkungen!

Första gången jag såg Christina köra Lion trodde jag hon satt och "tjyvhöll" i honom, sådär som litet nervösa kuskar/ryttare kan göra. Jag var van vid mina russin som låg piggt på bettet och bjöd framåt. Så när vi russinkuskar tröttnade på att stanna och vänta på Lion hela tiden tjatade vi på Christina att lätta på handen. Till slut hördes ett desperat fräsande, "MEN JAG HÅLLER INTE IGEN HONOM"… och vi började fatta att Lion visserligen var väldigt söt men också synnerligen slö. Han trivdes bra med sakta skrida fram med böjd nacke och bli beundrad…

[Grabbarna-A]
0

Härlig bild Glad

Sasser
0

Jag instämmer, Christina vilken underbar bild!