Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 1694 ggr
[Hallonqvist]
0

Stolt-tråd 2009!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_Tycker vi kör en likadan tråd i år igen som förra året, fritt för alla att lägga in resultat våra fina welshar har åstadkommit. Såväl i ring som under ryttare eller bakom vagn.

Jag börjar. Glad Var på ÖPS vinterutställning igår med 2 st cobbar. Först ut gick familjens uppfödning **Iglatjärns Gwylfah sto f 2006 e: Tyrrestrup´s Highlight RWD 19 u: Gwyneth RWD 75  - Derwen Tennessee Express RWD 3 **Detta var hennes utställningsdebut och hon åkte med helt och hållet för att få komma ut. denna tjej är ju född i november och är ju sålunda enbart 2 år och 3 månader gammal men skulle ändå bedömas som en 3-åring. Domaren Morgan Johnson fick ta del av den informationen och dömde så gott han kunde utefter det. kritiken blev följande: "Rastypisk långsträckt. Vackert huvud, bra framparti, öppen bål. Rättställd. Ledig taktmässig skritt. Vägvinnande bogfri trav. Ett mycket utvecklingsbart sto! Väl visad!"_
Poängen 87888=39p.
Hon erhöll också ett Hederspis i form av ett jättefint fleecetäcke skänkt av familjen Björeman för "Bästa svenskfödda welshcob". vi tackar så mycket för det och är stolta över våran tjej och hennes superlativer inför framtiden av Morgan som verkligen var förtjust och spådde henne en ljus framtid!

[Hallonqvist]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Näste man ut på banan eller snarare in på ring var **Tyrrestrups Highlight RWD 19.
**Hingst f 1998
e: Derwen Grand Surprise
u: Derwen Dacing Rivers - Derwen Two Rivers
Han fick kritiken:
"Maskulin av utmärkt rastyp. vackert huvud, ngt kraftig men välrest hals, utmärkt överlinje. Obetydligt hjulig fram. Vägvinnande skritt med bra takt. Bogfri och vägvinnande trav. Visad i ett utmärkt skick!!"
Han fick poängraden 98889=42p och fick ett Hederspris samt blev Bäst i Ras. Gick vidare till Best in Show. Vi traskade runt där bra länge medans ponny efter ponny blev uppropad och fick sin kritik och tack. Jag tittade mig omkring och helt pltösligt var det bara tre stycken kvar. Det var ett par nerviga sekunder innan nästa ponny blev uppropad och då var det Halys tur att få tack och hej då. Så han slutade med en 3:e plats i BIS-ringen och det var jätteroligt i en sådan skara fina hästar!  Skrattande

humlans
0

Hänger på stolttråden direkt. Fjordglimt sir Thomson var på sin första tävling för året idag och efter i första klassen hade sett "spöken" på läktaren och smitit förbi ett hinder så  gjorde han en toppenrunda och blev trea i 1.10 hoppning av 57 starter.

ragnhild49
0

Jag solar mig i glansen !!!!!   Cool

mariajalrup
0

Jag är lite osäker på om du bara vill ha tävlingsresultat eller utställningsdito men STOLT är jag f n över min welsh cob e Derwen Sea Adventure, 4 år gammal, 1,52 i mkh (ca) och som för ett par veckor sedan var med på sin första hoppträning. Första gången var det bakutsparkar av glädje efter var o vartannat hinder och nu den andra träningen så var han sansad och samarbetade fint med sin ryttare TROTS en rätt stökig miljö med bl a halvtokig hingst som kastade av sin ryttare och sen fjompade sig resten av passet + en del andra överpigga unghästar som sprallade omkring!

Inte min…han bara var där som tjuren Ferdinand mitt i alltihopGlad o matte e stolt!