Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1012 ggr
ZABA
0

Prix d'Amerique

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På söndag 25/1 2009 klockan 15:30 sitter jag bänkad framför tv-apparaten med kanal TV4+ påslagen. Pulsen lär vara hög och tummarna klämda till oigenkännlighet.

Varför undrar ni kanske? Jo, mina arbetsgivares superduktiga travhäst TRITON SUND ska för första gången vara med i världens största travlopp, Prix d'Amerique!

Det finns en hel del welshfantaster som också håller på med travhästar. T ex Ylva och Ulrik Lindh som föder upp framgångsrika travhästar med stuterinamnet Simb. Även familjen Olsson (Kulltorps welshstuteri) har gjort sig kända främst som uppfödare till Gigant Neo som mycket dramatiskt vann Prix d'Amerique för några år sedan. Vi får hoppas att Triton Sund efter söndag även han kan titulera sig segrare i det klassiska loppet!

[Hallonqvist]
0

Då får vi hoppas på att Triton gör sitt jobb bra!
Härnäst väntar jag in Bruksprovet där en släkting ska visa hingst. Glad

VeronicaP
0

Håller alltid tummarna för de svenska hästarna där nere.

Jag var ju nere och tittade på Prix d'Amerique! för ett par år sedan och hade gärna åkt dit fler gånger , det är ju en sådan fest och härlig stämning på plats :-)

RC71
0

Men jösses så spännande! GladJag kommer också titta på TV då!

Hanna-D
0

Heja Triton! Är jag ledig kommer jag definitivt kolla. Håller tummarna!

jojjehanna
0

Återkom med resultat, tack!

PernillaJ
0

Heja Triton! Jag tycker han har så skön stil när han löper, ingen glänsare kanske men effektiv, och det verkar vara riktig vinnarskalle på honom. Jag håller tummarna på söndag, go Triton go!

ylle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vad roligt!! Jag håller också alla tummar!!!  Och Nyponros håller sina små hovar!!!!!!!

ZABA
0

Gråter Det spelade ingen roll hur många tummar, tår och ponnyhovar som vi höll tillsammans. Triton Sund galopperade strax efter den alltid så röriga starten i P d'A. Varför? Återstår att höra från alla analytiker, från tränaren och framförallt kusken som i allra högsta grad var där. Även om det "bara" blev en relativt kort galopp slutade det i diskvalifikation enligt Franska regler. Skrutt och elände. Vi får hoppas att Triton mår bra i alla fall…

PernillaJ
0

Tja, det där med fransk voltstart verkar inte vara Tritons melodi, tyvärr. Nåja, han är snart tillbaka där han hör hemma = vinnarcirkeln!

Tittut
0

Vilken grej att bara ha en häst som deltar. Triton Sund är en av de få travhästar jag har koll på. Just bara för att det är Olle och Yvonne som äger honom.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Hanna-D
0

En ära att bara vara med. Blir det Elitloppssatsning nu? Glad

ZABA
0

Helt klart en häftig upplevelse att "bara" vara med, säkert både för hästen och alla runt-i-kring honom. Han var ju 2:a på reservlistan för några år sedan men då blev det ingen start.

Elitloppet vore ju inte helt fel fast då gäller det såklart att han blir inbjuden. Triton har lubbat i flera fina andra storlopp under Elitloppshelgen men inte i det största. Inte ännu…..