Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsektion-a-welsh-mountain
Läst 3189 ggr
ylle
0

Välkommen lilla Meya!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det klart -   lilla Meya har anlänt! Efter ett år med ständiga bråk mellan Nyponros, nu 2, och Cinnamon, nu 4, gav jag upp och drog slutsatsen att deras kemi helt enkelt inte stämde. Exzentrics Nyponros är en psykiskt mycket stark och lekfull ponnyflicka och hon ville helt enkelt inte underordna sig den äldre ponnyn. Min tanke var då att det skulle fungera bättre om hon fick en YNGRE kompis som hon kunde få bestämma över, och som var mer lekfull. Årsfölet Meya (e. Ekbäckens Jack Frost) anlände och Mälby Cinnamon återvände med Joanna till Halland för att i vår fira bröllop med Jack F. Vi bytte helt enkelt ponnier! 

Och det funkar otroligt bra! Meya har nu varit här i en veckas tid, och det är hur lugnt som helst i hagen! Nyponros är glad och lilla Meya följer henne som en skugga. En till som är nöjd är islänningen Vhiskur, 17, som inte heller gillade allt bråk i hagen…..  Skönt att min magkänsla stämde!

Sasser
0

Grattis till nya ponnyn! Visst är det roligt när man ser hur bra det går och att dom trivs ihop:)? Lycka till

ylle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TACK Sasser!!!  Ja, mår inte mina hästar bra så mår inte jag bra!!!

[Hallonqvist]
0

Vilken fantastiskt docksöt liten Meya och vad kul att det fungerar bra!
(följer din blogg så jag visste om nyförvärvet innan Flört)