Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettavel-uppfödning
Läst 1831 ggr
Pysselstina
0

Hingst på semin

Söker en Welshingst till mitt halvblodssto. Finns det någon som verkar genom semin?

Pysselstina

WinterPrince
0

Vet att Joelsbo Clic och Joelsbo Coulthard var på semin 2008, vet ej om de är det även 2009. Kontakta Ingela på Joelsbo Stuteri http://hem.passagen.se/frida76/

Dalatjej
0

Jag vet att Ekelunds Nalle har funnits på semin tidigare. Eventuellt finns fryst kvar efter Hällekis Timjan.

sting
0

Kulltorps Yrrol, har gått på semin iår

Arhults
0

Vi kommer såsmåningom att sätta en av våra welshhingstar på semin, förmodligen Waldemar. Men det är inget bestämt ännu, vi får se hur han sköter sig framemot vårkanten.

waldemar1.jpg Arhults Waldemar e.Downland Jaguar sommaren 2008 picture by Rodde

Zondell
0

#4 Waldemar är absolut min favorit. Det är sällan man ser en så komplett ponny. Underbar bild också. Antar att han är en tacksam modell…

Arhults
0

Hela han är en underbar individ, allt är precis lagom. I hela hans liv har folk hoppat till när dom har sett honom!

En ponny som han föder man inte upp så många gånger Skrattande jag är som du kan höra otroligt förtjust i honom…

Om nu inte avelsvärderingsnämnden tycker om honom ska min dotter ta bussen hem från Grevagården säger hon! Undra varförOskyldig

Tack snälla för den fina bilden på Kakan! (Cup Cake)!

Sasser
0

#6 Han är sk*tsnygg! Lycka till med den killen.

Murgard
0

#6 En riktig läckerbit!  Ska bli spännande att följa honom framöver Glad!

Kilin
0

Köhls Cidden har varit på semin 2008.

Det kommer väl att stå på hingstarnas uppgifter på hemsidan vilken metod som gäller för respektive för 2009. Med ett genomsnitt på ca 4 ston per hingst, så kanske man som hingstägare funderar över om kostnaden för att sätta in hingsten på semin är ekonomiskt försvarbar….

Det är ju skillnad om hingsten ska betjäna 30 ston eller fler. Och det är ju inte många ponnyhingstar som gör (oavsett ras).