Planer för 2009

Först så är det ett föl efter Kiara som är planerat. Sen ska har jag tre hästar som ska köras in i sommar.
Minst två utställningar (en med Kiara och föl och en med Karisma) hoppas jag på men har inte bestämt än vilka. Får se var knabstrupper riks kommer att gå blir det nära så anmäler jag nog hela högen.
Jag ska också se till att Dolly får ett nytt bra hem, hon är riktig trevlig så hon måste få bli riktigt älskad
Ingen som känner igen hennes mamma? Hon heter Emma + något bortglömt stuterinamn och är född 87.

Har en MASSA som vi vill göra men sen så brukar det bara bli en del iaf. Dels för tiden INTE räcker till (kan inte dygnet ha mer timmar?) & sen så är det som dom flesta nog lider av… Ekonomi?!
Men vi ska iaf hinna/göra följande:
* Mars - Avelskurs Stoet i Aneby
* 4/April - Vi åker ner ett gäng till GrevaGården för att kika.
* 8-9:e Augusti SWF riksutställning m. Hanna+Bebis & Jade
* 20-22:a Augusti Åker ner & kikar på Int Nat Welsh and Cob Utställningen i Holland
* Ev. I Oktober blir det fölchampionetet för Hannas bebis
Då inte Rpaf har kommit ut med sin kalender är inte killarnas säsong planerad ännu men kan uppdatera senare. Men för deras del blir det iaf 2-3 st lokalutställningar och ev. Rikset.
Vi ska även hinna med två inkörningar & en betäckning innan året är slut igen! =)
//Mysan
så många utställningar vi hinner med, helst någon stopremiering med två av dom…sen ska det utbildas och betäckas.. 4 ev.5 st ston.. en englands resa???
sen vill jag flytta till större…man får väl drömma lite?? men vem vet kanske blir det så…
- Visa Camaro på Grevagården i April
- Förhoppningsvis ett fint föl i början av juni Puzzel+Rimskij.
- Utställningar som hinns med.

Vi har inget bestämt men det är många INT domare 2009! BRA!
Vi ska om allt fungerar visa Arhults Waldemar för kvalitetsboken, kanske vi tar med hans far Downland Jaguar och visar på hingstutställningen men vi har en lång resa till grevagården!
Sen har vi unghästutställning i Kalmar 18/4 - Kanske blir det 2 ettåriga welsh ston!
Hingstutställning samma em och då blir det ett gäng hingstar, kanske EG Pauli, Speyksbosch Dancer och Leuns Velds Elegant vi får se!
Sen är det Lerum det är öppet
Sen är det Nybro - Lördag det r dumt!
Sen Riks - Kul dit ska vi troligen welshar sec B
Sen RSF Riks då är det Holländsk domare …..
Int Utställningen är vi inbjudna med Bl.a Speyksabosch Diablo
plus mycket mer

Jag ska försöka visa någon welsh på utställning , har ju inte gjort det nu på några år , då det alltid krockar med shetlands eller russens ;-)
Sen är det ju inte så ofta att de är närma där jag bor alltid några timmars resa..
Vi har nyligen köpt två welshar, sektion C som vi förhoppningsvis skall visa fram på någon utställning/premiering i sommar.
Vi har fött upp shetland de senaste 15 åren så det skall bli spännande att börja med en för oss ny ras… har märkt att jag måste träna upp konditionen för att hänga med dessa STORA hästarna i traven.

Året börjar med utställningen på Rockelstad (eller vart den nu blir?), sedan treårstest och efter det är killen till salu.
Finns han kvar i augusti så åker vi till riks och förmodligen någon utställning innan dess också (har ju inte kommit info om så många än!) för det är ju så himla roligt!
Hade tänkt visa honom för kvalitetsboken men eftersom han förmodligen ska säljas så ger han mer betalt som valack än hingst oavsett om han är med i kvalitetsboken eller ej. Fast det hade varit kul att åka på hingstutställningen så vi får väl se när proppen kommer om jag ska packa in familjen i bilen och dra iväg på minisemester!