Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsektion-wpb-welsh-partbred
Läst 4637 ggr
Zondell
0

Sweet Reclaim xx

Fortsätter den spännande diskussionen om Sweet Reclaim från annan tråd.

Här är min information om honom. Fyll gärna i ni som vet mer!

Sweet Reclaim xx fullblodshingst med löpmeriter som gjort mycket nytta i ridponny- och fullblodsaveln. Mkh 155 cm.

Han är morfar till mitt Ridponnysto Isadora Arden. Hennes mamma är:

Alicia Arden f 1990 e Sweet Reclaim u Beautiful Annie 5435/70 (75% welsh) ue Cawdor Hywel RW 16 uu Cusop Arden Brown 1951/58 uue Ardencaple xx uuu Cui Brown Pip (Sekt A) uuue Criban Flag Day.

Alicia har varit en duktig tävlingsponny som har plac i Msv Hoppning, Lätt A dressyr, Msv Fälttävlan och seger och en andraplats i SM i Ponnygalopp.

Alicia Arden är fuxen som vinner!

Vet ni mer om Sweet Reclaim eller om Alicia Ardens stolinje som måste vara en av de äldre ridponnystammarna i Sverige, kommer från OS ryttaren Petrus Kasternman

Arhults
0

Han är som jag skrev i tidigare tråd pappa till vårt sto Liza Leontine, C ponny tävlat SM i dressyr numera avelssto hos oss. Hon väntar sitt 6 föl 2009.

Arhults Cup Cake e. Downland Wild Fowler

Arhults Lambourghini e. Speyksbosch Dancer

Arhults La Scala e. EG Pauli

Arhults Lady Lovelylocks e. Vita Novaäs Hanassie

Arhults Lets Dance e. Speyksbosch Dancer

Arhults ……..     e. Speyksbosch Diablo

Alla hennes visade föl har blivit guldbelönade! Så vi tycker att Sweet Reclaim xx är en mycket bra fullblodshingst att använda i WPB/Ridponnyaveln

Liza och bilder på hennes avkommor finns på vår hemsida

www.ridponny.net _MG_0012.jpg Arhults Lambourgini image by Rodde

A Lambourghini

100b7110.jpg Arhults Let's Dance e. Speyksbosch Dancer u. LIza Leontine image by Rodde

A Lets Dance

CupcakeLeontine1.jpg Arhults Leontine e.Dancer u. Arhults CupCake image by Rodde

A Cup Cake med sitt föl Leontine

DSC00438.jpg Arhults La Scala e. EG Pauli u Liza Leontine image by Rodde A La Scala

lady2.jpg Arhults Lady Lovelylocks e. Vita Nova's Hanassie image by Rodde A Lady Lovelylocks

Liza Leontine

Annette
0

Sweet Reclaim xx verkade i avel hos Ylva Lovén-Swärd på Jutagården, Skövde. Han är far till hingsten Sweet Demand xx som också använts i ridponnyaveln.

#. Alicia Arden, det namnet känner jag igen. Har hon möjligen bott Skaraborg? Ser ju att hon härstammar från Petrus.

Diablo
0

#1 Lisa Leontine träffade vi på ute på dressyr tävlingar på den tiden vi red ponny jag och min syster…MKT fin ponny!!

Arhults
0

Vad kul, vi köpte henne som tävlingsponny till vår dotter, tyvärr skadade hon sig i hasen och blev avelssto här hos oss, hon är lika bra i avelsboxen som hon var på tävlingsbanan.

Zondell
0

Alicia Arden ägdes 1997-2001 fam Carlsson i Väring som red för Skaraborg. Hon tävlades av Anton och Ida och det var dom som red SM i ponnygalopp!

Annette
0

#5. Ja, just det Glad. Jag bor också i Väring känner familjen.

Zondell
0

#6 Kul!!

Jag har skickat ett privatmeddelande till dig.

Vad kul det är med denna sajtGlad. Så många kunniga och trevliga männskor på ett och samma ställe. Dessutom en positiv och trevlig ton!!

Annette
0

#7. Ibland är världen liten :)

Jag har svarat på PM:et Glad.

Arhults
0

Jag älskar ponny världen när den är positiv och trevlig, det är därför mitt hjärta klappar mer för welsh föreningen än för andra….. alla är så positiva till varandras ponnier!

pemi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ny här men blev tipsad om tråden av Zondell på en anna sida.

Har ägt en D-ponny (148cm)  e: Sweet Reclaim XX för mååånga år sedan (88-92). Sudden Reclaim (som han hette(heter?) föddes 1987, var u: NF stoet Suddenly (e: Flight RNF 64). Blixten (som han kallades) var en mycket trevlig ponny som vi köpte då han var 1 år. Vi (jag och min syster) körde och red in honom och tävlade honom lite i både körning, hoppning och fälttävlan innan han såldes till en tjej i Norge. Där tävlandes han så småningom i ffa fälttävlan (2:a i Norska mästerskapen) samt var med i norska EM laget i hoppning.

Annette
0

#. 10. Jag tror jag sett Suddenly på någon premiering eller utställning.

Arhults
0

Alla våra avkommor undan vårt Sweet Reclaim xx sto har varit fantastiska, alla är mycket nöjda med dom!

Vi säljer faktiskt Liza Leontines första föl nu, hon är 4 år blir 5 och under inridning!Glad

Annette
0

Jag ångrar att jag sålde min Sweet Reclaim-avkomma Rynkar på näsan.
Hon var tänkt att bli en liten stor häst till mig, men stannade på 146 cm. Eftersom jag tyckte att jag hade andra ponnyer att rida så sålde jag henne.

pemi
0

# 11

Måste varit tidigt du såg Suddenly då, hon dog ung då fölungen var knappt 6 mån. Köptes som förstahäst till uppfödarens dotter av Ylva Lovén Swärd, osäker på hur länge hon stod hos Ylva innan försäljningen. Kanske rent av uppfödd och visad av henne iofs.

Annette
0

#14. Det var i början på 80-talet. Då ägdes hon av några i Lidköping, kanske var det uppfödarna. Tror inte hon är född hos Ylva.

Dalatjej
0

Ledsen, men det är inte Alicia Arden på galoppbilden. Vinnaren är Rigoletto e. Bery Welsh Dragon u. Rossi (mamma till Rimskij RW104) ue. Cawdor Hywel. Tvåan är Too Bright Too e. Bery Welsh Dragon - Wärnanäs Sigill.

Zondell
0

#16 Är du helst säker? Jag har fått bilden från Alicias ägare… Pinsamt i så fall.Skrikandes

Zondell
0

Nu har jag fått bekräftat att galoppbilden INTE är på Alicia Arden! Lite pinsamt. Jag fick bilden via mail av Alicias ägare ihop med en massa andra bilder. När jag tittar noga är det en fux utan vitt men ponnyn på bilden ser mindre ut än Alicia (139 cm).

Här kommer i alla fall några bilder på henne som är 100% rätt:

Alicia Arden år 2003

Alicia Arden hos nuvarande ägare

Alicia Arden och min Isadora Arden 2007

Dalatjej
0

Ja, jag är 100%-igt säker på att det är Rigoletto & Too Bright Too på bilden.

Zondell
0

#19 Stort tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!