Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1504 ggr
ZABA
0

Ponnyfasoner?

Stjäl en tråd från Connemaraponny i Fokus som tyvärr kanske passar bäst här. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta efter att ha sett filmen.  Personligen känns det mest som det sistnämnda. Ponnyn måste ju ha kommit in i ridhuset på något vis är också min tanke…

Lorita
0

Min tanke är hon måste ha ont, för elak var inte hästen (hade jag varit hästen så hade jag sparkat)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

RC71
0

Den kanske lastades ur i manegen..FlörtFrågan är ju bara hur den kom in i transporten…-eller också bor den på stället och upplever ridhuset som "ett jobbigt ställe" , tja vem vet. Obestämd

ZABA
0

En till orsak kan ju t. ex vara att den inte gillar bettet. Ser ut lite som om det sitter rätt hårt tycker jag.

Jaja, hur som helst ingen mysig situation.

Fourjoy
0

snacka om grov prestationsångest… vi hade ett fullblod som gjorde likadant.. gick hur bra som helst tills det var allvar..då frös hon totalt.. var ingen hemma alls…en negativ sida från hennes galoppdagar… dock var det inte lika illa som denna.. stackars kuse… man ser verkligen hur mycket den inte vill…

[Hallonqvist]
0

Den ser helt enkelt istadig ut i mina ögon. Öronen ligger ju framåt så fort matte och husse slutar försöka dra i den.

Lorita
0

#5 men snäll som inte sparkar Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Arhults
0

Jag tror det endast handlar om en ponny med egna åsikter, inte är den rädd eller arg heller! Ponny helt enkelt!

HAPE
0

Någon som ser om det är ett sto eller en hingst/valack?

Vi hade ett sto i stallet som betedde sig precis så där varje gång hon var brunstig. Det gick inte att rubba hästen överhuvudtaget, hon bara stod. Hade vi tur gick hon ut i hagen, men så var det samma visa när vi skulle in igen.

ragnhild49
0

Vad tror ni skulle hända om dom vred ponnyn runt, så att den stod åt andra hållet?

MalinB
0

Det var precis min tanke, varför inte ändra taktik när det uppenbarligen inte funkar att dra/knuffa den åt det håll de vill.

Fourjoy
0

vårat fullblod var varken nervös eller rädd.. hon bara frös fast i huvudet.. det gick inte att få kontakt med henne… som att rida på en byrå ungefär.. och hon tränade ändå dressyr i svår klass…men tävla gick inte… 

när hon kom hem som treåring räckte det med att ta fram sadeln så svettades hon… tog några år innan hon blev hyfsad att rida..

ylle
0

Min tanke var precis som ni ovan har skrivit, varför inte prova ATT VÄNDA HELT OM?  Det kan ju göra underverk. Fattar inte att dom bara stod och slet och knuffade åt ETT håll……?

UG
0

Men varför står hon VÄND mot ponnyn framför den! Det snarare förstärker beteendet.