Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketthingstar
Läst 1417 ggr
[Hallonqvist]
0

Blå Boken 2008

Vilken hingst får äran att pryda den i år tror ni?
Förra året var det ju gotlandsrusset Granit 368.
Har ni koll på ponnysverige, om det är någon hingst som kanske presterat det där lilla extra i år?
Jag är partisk och tycker att det är dags för en welshponny iallafall.
Någon som har samlingen hemma och vet när sist det var en welsh som prydde omslaget och isåfall vilken hingst det var?

Vem vill NI ha på omslaget i år?

Tittut
0

Coed Coch Targed var på framsidan på Blå Boken 2000-2001, så jag misstänker att det kommer att ta ett tag innan det blir en welsh på omslaget igen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

En connemara kanske? Skrattande

PernillaJ
0

Jag tror det går till så att först bestämmer SH vilken ras som ska pryda omslaget, sedan beslutas det i samråd med aktuell avelsförening vilken individ som får äran.

Men det räcker nog inte att ha koll på ponny-Sverige - omslagsbilden till Blå Boken väljs ju mellan ponnyraserna plus alla de övriga raser som går under SHs paraply: arab, ardenner, halvblod, angloarab, appaloosa, basjkir, american curly, fjordhäst, frieser, haflinger, irish cob, islandshäst, knabstrup, lipizzaner, lusitano, morgan, paint, quarter, shagyaarab, shire, tinker, PRE (glömde jag nån?)…

OT: det är min Granit-bild som pryder omslaget till BB 2007! Och då menar jag bokstavligen, att jag äger den fysiska pappersbilden: jag plockade ner min tavla från väggen och petade ut förstoringen ur sin ram och lånade ut den till SH. Däremot är det (tyvärr) inte jag som tagit fotot, utan det gjorde Camille Strand - olyckligtvis saknas uppgift om fotograf i BB.

[Hallonqvist]
0

jajaja! Tungan ute
Alla raser då da, även om många faller under kategorin ponny för mig.