Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettköpes
Läst 2650 ggr
JenD
0

Köpa welsh

Hejsan,

Jag undrar om någon kan rekommendera bra stuterier eller uppfödare för welsh ponnys alla kat?

Fråga till er som köper häst fr tex UK..finns det hemsidor att titta på om man funderar på att köpa från utlandet? Utländska stuterier? Har sett på andra trådar att det är ganska många som köper från utlandet.

Har ej bestämt vilken kategori jag än ska leta efter. Jag är 23 år gammal men väger bara ca 43 kg och är 158 lång.

Hade tänkt mig att hitta någon mindre ponnya tt mest ha kul med och utbilda hemma, sen möjligtvis låta någon duktig tjej/kille tävla om det skulle bli aktuellt.

ps Gärna ett stuteri med bra hingstämnen

Tack på förhand

JenD

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Fourjoy
0

Jag skulle nog först kolla ut vilken sektion av welsh du tycker om…(mest) sen är det lättare att specificera sökningen… ska du ha ett hingst ämne så blir det till att leta mycket.. det finns inget speciellt stuteri som föder upp hingstämnen.. men om man letar och frågar runt på lite av de större stuterierna så kan man ha tur ibland.

Själv tycker jag sektion C är allsidig till både en vuxen och barn ryttare, den är stark och allround, det finns inget man inte kan göra med en C… welshmountain är nog lite för små… sektion B är den hetare och lättare typen… D cobben är som en sektion C fast större och mer häst….

titta in på denna länken: http://www.wpcs.uk.com/studs/index.html

här kan du hitta en del av de engelska stuterierna..

ragnhild49
0

Varför inte de dig omkring på våra svenska stuterier!?  Här kan du finna djur som inte är avvanda vid fyra månaders ålder, hingstar som fått växa upp med daglig utevistelse. Detta är annars ganska valigt i Storbrittanien.

Arhults
0

Ja gå in på www.swf.se och titta under uppfödare, Där finns det många mycket bra ponnier som föds av Svenska uppfödare men med de bästa Internationella blodslinjerna.

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan ån Flört

Fourjoy
0

alla blir inte avvanda vid 4 månader… så annorlunda från oss är dom inte.. tyvärr så är väl det mest om dom snabbt ska säljas på auktion av någon skruppelfri människa…men skruppelfria människor finns här med.. så det är inget som säger att det ena eller det andra skulle vara bättre..

Faktum är väl priset som ofta skiljer en hel del…trots import summan så får du två ponnyer för samma pris som för en här i sverige om man tittar runt lite…och då menar jag inte att man köper skitponnyer… vissa priser här är inte ens i närhet av att vara rimliga för individen..

Jag har köpt alla mina från england och är nöjd med mina.. dom har både negativa och positiva sidor som alla kusar har oavsett om dom är från england eller sverige… bästa är dock det stora urvalet av ponnyer.. där ligger england häst längder före..

JenD
0

Jag menade inte att det inte finns fina ponnyer i sverige, men jag har sett mycket fina från england och va bara lite intresserad av att kolla runt GladSka absolut kolla på dom svenskfödda men det är ju alltid kul att ha lite alternativ. Jag vill ju ha min drömponny och då gäller det att leta på.. Nej förstår att det inte finns speciellt stuteri för hingstämnen men ibland kan ju vissa stuterier ha ett gott rykte om sig att lämnat många snygga hingstar. Tack så mycket för hjälpen, ska leta på.. Ska kolla runt lite på dom större kategorierna (C-D). Vill inte riktigt bestämma mig vilken utan hitta just DEN ponnyn. Men absolut lutar det åt en större C då jag vill ha en lättare modell av ponny.

Tack så mycket för hjälpenSkrattande

JenD

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

linners
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!!!

Min vännina har nog ponnyn till dig tror jag!!!!!!

1-års brun cob hingst,flerfaldigt guldbelönad och blev årets föl -07

E Burhults Commence

U Maj Nygaard,flerfaldigt guld belönad

se han på http://www.123minsida.se/Bron/12162591

linners
0

sorry gamla adressen  www.stuteribron.se

JenD
0

oki kul Skrattande ska gå in och kika direkt..

Tack för tipset!!Skrattande

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

JenD
0

Har är supersnygg Skrattande Vet du vilken prisklass han ligger i nu?

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

linners
0

Ring till Sara,hon är söt och rar!!!!!Jag vet inte riktigt vad hon tänkt sig…

JenD
0

Jättebra, tack så mycket Skrattande

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus