Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 2459 ggr
[Hallonqvist]
2008-11-21 16:11
0

Lite dött...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…här är det allt idag.
Så jag får väl önska er alla en trevlig helg iallafall med vad ni än tar för er. Jag ska köra massa skräp från min rivna gillestuga till återvinningen och gå på promenad med lilla Gwylfah om vädret tillåter. Glad

ZABA
2008-11-21 17:14
0

Jag håller med dig ja! Om lördagens väder tillåter blir det fotografering på Adelsö. Vi ska för första gången släppa ihop grabbgänget Mälby Mangold (3 år) , Ängaby Elliot (2), Exzentrics Mixed Memoriez (08:a, både åldersmässigt och boendmässigt) och - utbölingen tillika connemaran - Oliver (08:a). Hoppas på sol och noll halka. Då kan det nog bli en del bra bilder.

På hemvägen från Adelsö väntar mikrochipjobb. Två stycken föl hos Linda Ulvaeus, dotter till två av ABBA-medlemmarna. Där spelar vädret mindre roll fast det är såklart trevligt med torra rena föl så man ser alla virvlar och tecken ordentligt.

Finns orken kvar i min gamla skruttkropp så gör jag väl något praktiskt med mina egna hästar också framemot kvällen. Fast helst av allt vill jag nog bädda ner mig i sängen och bara mysa. DET ska jag göra om några timmar!

Lorita
2008-11-21 22:59
0

Förlåt, jag har lite mycket nu, nytt jobb och lovat skriva ett litet data program över helgen (va då ta med sig jobbet hem Skäms) sen har jag lovat att rida in Dolly och sälja henne, hon är ju troligen om dom hittar paprenaSkrikandes welsh partbred Flört så vill ni följa hennes inridning så kan jag fixa bilder och text Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
2008-11-22 14:40
0

30 års fest idag och bygga boxar i morgon… tur att man är (som alltid) chaufför då får man lite gjort dagen efter också..Flört

Lite härlig snö har det kommit i alla fall… lär väl vara borta snart…Rynkar på näsan

ZABA
2008-11-22 15:03
0

#2 Har man någon aning om stamtavla på "Dolly"?

Lorita
2008-11-22 15:12
0

#4 det ska finnas en språngsedel på damen med en welsh mamma och en paint pappa, men dom hittar den inte. Det är han i skilsmässan som fick hästarna men hon som skaffat dom Förvånad och det han vet om hästar det är hur man bygger stall, för det har han byggt fyra stycken åt familjen, inte ett dugg mer….jo han lyckades få på grimman på henne när hon skulle hit

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

wester-ek
2008-11-22 16:54
0

Här har dagen oxå varit lugn… varit uppe i stallet o mockat o fixat fint till tjejerna samt pussat lite på dom. //Mysan

mariajalrup
2008-11-24 11:16
0

Fin bild där på första inlägget… liknar ju min cob häromdagen. Fast då med tränaren på ryggen:( Skämmigt värre kändes det när han langade av henne med besked!

Han blev sur på att hon använde skänkeln…en manlig primadonna är vad han är!

Så, jag tycker inte att det är så värst dött inte;) Lite spänning blev det också efter träningspasset i form av snöstorm på skånska vägar och en bil+släp med ännu inte pålagda dubbdäck. Det var så att svetten rann längs ryggen när jag halkade hem. Det tog oss 1,5 timme att köra 4 mil. När vi kom hem hade skötardörren isat igen och den gick inte att få upp.

INNAN vi kom till tränaren, var det ingen snöstorm så planen var att på vägen till träning skulle vi inom och slå på den sko han hade trampat av sig under dagen. Liite tidspressat var det när vi kom fram till hovis - som då hade glömt att vi skulle komma…men slängde sig i bilen och körde hem för att sko. På vägen till träningen, där pålle sen hivade av ryttaren, började då flingorna falla…

Har ni aldrig haft känslan av att; vissa dagar borde man aldrig stigit ur sängen?

[Hallonqvist]
2008-11-24 11:18
0

Vilken dag! Känner igen det där. Vissa dagar får man helt enkelt veta att man lever!

mariajalrup
2008-11-24 12:35
0

Idag ska vi iväg på träning igen! Nu är dubbdäcken på, hästen skodd och det faller bara ngn liten flinga än så längeGlad

Forts följer…

[Hallonqvist]
2008-11-24 12:57
0

Så han är helt okej nu iallafall efter sin märkliga "skada" eller vad  det kan kallas? Skönt att du har börjat kunna jobba honom nu då, grattis till det! Man trodde ju nästan det var kört ett tag.

mariajalrup
2008-11-24 14:11
0

Jäpp! Och det ÄR ett mirakel om du frågar mig. Anledningen till att han har tillfrisknat så snabbt kommer du att kunna läsa i Ridsport framöverGlad

Han är igångsatt och påbörjat lite mera riktigt arbete; på töm och under ryttare. Vi går långsamt fram men ökar stadigt arbetet så får vi hoppas att han håller även i framtiden.