Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketthingstar
Läst 1225 ggr
[Hallonqvist]
2008-04-21 15:40
0

Hingstpresentationer

Det är några stycken av er som har undrat över om det är okej att lägga ut låt oss säga presentationer över hingstarna så här i fölnings- och betäckningstider. Jag tycker själv att det skulle vara trevligt med en samling presentationer utav de hingstar som finns på forumet, då det ju faktiskt finns presentationer på dess mattar och hussar här.Flört

Så om ni vill ha med era hingstar så skriv ner lämplig information såsom stam och basuppgifter, meriter, avkommor och vad ni nu vill ha med samt kontaktinformation till er själva i ett Word-dokument och bifoga bilder, Låt oss säga max 5 st så att det blir hanterbart för mig. Maila det till sofiahq@hotmail.com så lägger jag sedan ut informationen som Artikel. Dels blir det en snyggare layout med bilder direkt i inlägget, dels blir den lättare att hitta när man söker och sedan blir det mest rättvist då jag gör informationen till samtliga.

Märk mailet "Hingstpresentation" så lägger jag ut dom i den ordning dom kommer in och så fort jag hinner.
Ser fram emot att få se flera fina hingstar sedan i vårt "bibliotek"

hälsningar Sofia

[Hallonqvist]
2008-04-21 17:46
0

Inspirerad utav hur dom har löst det på Gotlandsruss så kommer vi köra något liknande Veckans Hingst. Först till kvarn blir först presenterad. Samma kriterier som ovan gäller. Maila mig information och bilder så lägger jag ut dom som artiklar som sedan sparas under samma artikelgrupp. Då får alla hingstar samma reklam och det blir icke tillåtet att propagera för sin hingst i annan tråd än just den som tillhör hingsten ifråga.
Ca en hingst i veckan är nog vad jag hinner mer. Man har ju ett liv också, sägs det. Oskyldig

[Hallonqvist]
2008-06-09 11:33
0

Och så puttar vi upp denna till ytan igen inspirerad av pernillas uppmaning!

JuliaS
2008-11-15 01:44
0

Vilka hingstar har blivit presenterade här på sidan? Jag har bara sett en presentation men ser gärna flera. Kan man samla alla länkar av hingstpresentationerna på ett ställe? Snart är det vår igen och dags att välja fästman till stoet… Även om jag tittar mycket på hemsidor så upplever jag att man inte marknadsför sina hingstar speciellt mycket. Tycker jag att det är väldigt roligt att se bilder och läsa resultat och kritik.

[Hallonqvist]
2008-11-16 21:56
0

Flera ville från början men sen rann det ut i vattnet tror jag.
Det är bara att skicka info - jag vill förtydliga att det är för aktiva medlemmar - så lägger jag ut infon.

NinnaH
2008-11-21 16:51
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till avel sommaren 2009

VÅNGSUNDAS MEMPHIS

Welsh mountain, sek A, född 2006, fux med bläs 4 vtff

e.Ekbäckens Sponken RWM 51     u.Twyford Míami RWM 509

ue: Twyford Anthem WSB 23093  uue: Rhyd-y-Felin Swgwr WSB 2997

Utställd med 40 poäng Guld - 98887. Veterinärbesiktning ua. Skall lösa licens 2009.

Välutveklad av mkt god rastyp. Välformad ngt lågt ansatt hals, djup bål och välmusklat kors. Välbenad. Bogfri vägvinnande skritt. Lätt men kort trav. 

Memphis är en intelligent och ambitiös hingst med härlig utstrålning. Tycker mycket om att jobba. Longerad, tömkörd, sadelvan. Trots en svår olyckshändelse sommaren 2008, då han blev tvungen att operera bort vänster öga, håller han humöret på topp, och har anpassat sig bra. Han vill alltid vara i centrum och är en nyfiken kille. Dessvärre kommer han inte kunna att köras in, utan kommer i stället bli en mycket bra ridponny.

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"