SWF:s Avelskonferens ht 2008
Jippi! Blev så glad när jag, efter tidigare förfrågan hos bl a webmaster, läste följande på SWF:s hemsida; "SWFs Avelskonferans kommer 2008 att hållas 8-9 november i Avesta, södra Dalarna."
Jag planerar självklart att åka dit. Gör Du?
(Foto från senaste konferensen som hölls i Ljungby.)

Fotot är från Nybro och det var en tråkiga kärringar du har på bild…… Det är bra långt dit härifrån.
Vad var det som bestämdes på förra konferansen och vad har införlivats?
Om inte något helt oförusett inträffar, åker jag dit. Det tar mig drygt 1 tim 15 minuter (sommarväglag) till Avesta, Det skall bli så roligt!!!!
Vill jättegärna åka, hoppas det är fler i från Skövde trakten som skall dit. Restiden är lång ca 4tim
#1 Oops, skrev Ljungby först men sen när jag ändrade bild från "nattsudd" till "konferensdiskussion" så ändrade jag av ngn anledning även orten. En ort som i övrigt var bra långt ifrån där jag bor…
På förra konferensen så diskuterades t. ex. det ibland krångliga storeglementet. Korrigeringar och ändringarna i det har införlivats.
Personligen tycker jag konferenserna varit bra. Om man som medlem har åsikter och inte gör sig hörd på annat sätt finns det alltid utrymme på konferensen. Att förutom konferensdiskussionerna ha möjlighet att umgås, prata welsh, oftast åka på roligt stuteribesök söndag em och bara "vara" över en helg betyder också mycket. Det gånger man träffas annars är ju oftast på utställning eller liknande. Då har alla så mycket annat att göra så man hinner inte ta det lugnt och prata.
Avesta ligger nog inte alltför långt bort. Jag kommer säkerligen!

Kul! Om jag inte ska till Lojsta den helgen anmäler jag mig nog till welshkonferensen.
#2 Om du kan köra Leksand-Avesta (drygt 10 mil) på 1 h 15 min behöver du nog inte byta bil än på ett tag.
Var det inte en avelskonferens i våras föresten? Eller var det förra året den var? Jösses i såfall vad tiden går fort… 
Vad roligt! Dit skall då jag komma har redan bokat in det i min almanacka! För en gångs skull så har jag bara 15 minuter till något roligt!
* Putt *
ZABA är anmäld! Är du?
Hallonqvist är inte anmäld då jag har annat möte inbokat.
Jag kommer! Ska bli roligt hoppas jag på min första avelskonferans…
Jag vill bara påminna om SWF:s Avelskonferans.
Anmälningstiden gick egentligen ut i går 24/10 men eftersom jag inte lämnar in beställningen om mat och rum förrän på måndag 27/10 så finns fortfarande möjlighet att hänga på.
Vad jag förstått har diskussionens vågor gått höga vad gäller kvalitetsbokföring och hingstar. Nu finns en chans att vädra sina åsikter. Att tycka på i.fokus är en sak men vill man ha förändringmåste man jobba för det och nu finns en gyllene möjlighet till detta då det just hingstar är ett av ämnena som ska behandlas.
Avesta ligger knappt 16 mil från Stockholms City, 10 mil från Uppsala, 12 mil från Eskilstuna, 10 mil från Gävle, 13,5 mil från Örebro…………
# 11 Tywysoges - har du skickat anmälan till mig? Jag kan inte hitta någon
Mvh Maria
#12 Du har PM
Hur dags på lördagen börjar konferansen? Och när är det slut ungefär? Hittar inga tider i programmet
#14 Det brukar börja med lunch runt 12-tiden på lördagen. Konferensschema lördag em, gemensam middag för dem som vill och sen fritt welshponnyprat så långt man orkar under kvällen-natten. Söndag fm konferens igen, lunch och sen brukar det vara slut. När konferensen var i Göteborg ägnades söndag em åt (frivilligt) besök på Burhults stuteri där vi fick löshoppningslektion och en visning av welsharna på gården.
Själva konferensen brukar alltså vara lördag em och söndag fm. Eller har jag fel Welsh-C?
Hur ser dagordningen ut för denna avelskonferens? Nyfiken 
#16 Glutta in på www.swf.nu så ser du länk med info på första sidan.
(GRATTIS x CHAMPION x FLERA!!)
#17 Tack så mycket för länk och grattis!
Försten hem får gärna rapportera om ni kom fram till något matnyttigt 

Jag är också nyfiken på vad som sades och diskuterades i helgen!

Några få bilder finns här. Inger Becker kommer skriva i nästa WPN om konferensen. Den som väntar på något gott…