Efterlysning!
Jag skulle vilja veta vart cobstoet Maesyrafon Cira tagit vägen om hon fortfarande finns.
Jag har hennes son i stallet och undrar om han fått några syskon.
För 10 år sedan fanns hon i Lerum. Om det var på Jutagården eller alldeles intill vet jag dessvärre inte.
Cira fanns i närheten av Juta under många av alla de år som jag tillbringade där! Visste dock inte att hon hade av avkomma, då jag slutade vara på Juta 95 när vi köpte den egna hästen. En snäll och söt men lite stingslig minns jag henne som. Sonen vet jag inte vem det är. Eller rättare sagt har inget minne av något föl tyvärr. Vet ej heller om hon har fått några mer.
Sonen heter Carino, född 92. Då stod Cira på Tjörn. Jag tror det var 95 Cira flyttade tillbaka till Lerum.
Jag köpte Carino våren 95 och har kvar honom ännu. En underbar cob! Han är lite lik Cira, men mest lik sin pappa, Derwen Romeo.
Jag undrar om inte Cia tillbringade en sejour i Lerum innan hon flyttade till Tjörn för jag minns henne från när jag var knatte. Eller så fanns det två Cira, hade ingen koll på stonas stuterinamn när jag skumpade omkring på mountainsen.
Vet du hur det ligger till med hennes tidiga år?
Jodå, Cira var i Lerum innan Tjörn också. Jag tror stallet hon stod i då kallades för trekanten eller nåt sånt. Det låg ner mot Aspenäs arabstuteri om jag inte minns helt fel.
Carinos uppfödare berättade för mig att hon var vildhäst i England tills hon var 4.
95 kan hon ha åkt till Flyinge en tid innan hon kom tillbaka till Lerum, jag är inte helt säker.
Men det hade varit roligt att få veta vad som hände med henne och eventuellt få kontakt med Carinos uppfödare igen.
Då mindes jag rätt iallfall. Tyvärr vet jag inget mer om henne sedan jag lämnade Lerum för egna äventyr. Tyckte Carino såg väldigt lik sin far ut. Jag hade Romeo ett år och red bara honom på lektion. Det var en underbar hingst, så otroligt vänlig. Tror dessvärre att han inte fick så många avkommor. Han har någon som tävlat drerssyr på hög nivå ponny, Lickety tror jag ponnyn heter, kul att se din fina häst iallafall!
Jodå, Carino är också otroligt vänlig. Han älskar att bli riden även om han är rädd för det mesta som rör sig ute. Han är helt igenom positiv och i stallet är han det snällaste man kan tänka sig. Det skulle aldrig falla honom in att göra en människa illa!
Tyvärr fick jag aldrig träffa Romeo, men jag tröstar mig med att många som träffat honom säger att Carino är en kopia av sin far och då måste han ju ha varit en underbar häst!