Fayre Oaks
Nu borde väl dom som åkte komma hem snart???
Vill ha lite in-side news!!!!
Hittills av vad jag läst på engelska siter då var priserna låga… köparens marknad mao…

Ett Paddock sto gick för 4000£ och ett Rosedale sto £3000 det är ganska höga priser.
En Valack Sac A riden gick för£11000
Jag vet att iallafall ett par ponnier gick till Sverige! Tyvärr var jag inte där men åker snart dit för att se om något finns kvar att köpa….
min favorit gick till Holland…
såldes alldeles för billigt…!!!
det finns väl alltid toppar i alla auktioner.. men genomsnittet var lägre än normalt..
Det är tydligen över 900 anmälda till stora cob auktionen i oktober… det vore så skoj att åka…dock så är väl risken mer än stor att det blir fler i stallet då…
så det är bäst att avstå..
Tre av de personerna som åkte till Fayre Oaks från Nyköping är hemma. Övriga kommer i slutet av veckan.
Köparens marknad helt klart, iaf i många fall.
Undertecknad fick ett ryck och ropade in en ponny!
Sektion A såklart. Sto född 20070312 hos H Leuuwenhaag, Stuteri Shamrocklake i Holland. SHAMROCKLAKE MARIE CLARE. Se några bilder och härstamning här. Jag hade redan hemma kryssat för henne katalogen. Efter att ha sett henne live så blev det ett större kryss och ett utropstecken. Sen var det "bara" att bjuda. Ojojoj, vad har jag gjort?!?!

#4 Vilken bedårande liten sak!

#4 Grattis till nyförvärvet, himla snygg front! Bra gjort att du följde dina instinkter; du hade grämt dig som attan om du hade låtit bli. Man lever bara en gång, och när man ser tillbaka tycker jag man ska ångra saker man gjort - och inte saker man inte gjort!

#4 Fick ditt ressällskap köpt det som var planerat?

Om någon blev inspirerad av att läsa om Fayre Oaks-auktionen här ovan finns alltid möjligeten att kvista över om några veckor och bevista The Royal Welsh Cob Sale i Builth Wells, 17 - 19 oktober. Katalogen som kostar £10 beställer du här, omfattar totalt 936 hästar, welsh sektion C, D och partbred.
Britterna klagar över ökade kostnader att hålla häst, de höga drivmedelspriserna driver upp foderpriserna (ska de säga, som har sina hästar på bete typ 10 månader om året…). Det har försvagat den inhemska efterfrågan, så det är helt klart köparens marknad nu: många fina hästar till salu till rimliga eller låga priser. Och pundet står "bara" i 12:43…
Grattis Marie!!!
åh, varför är läget att köpa så fördelaktigt just nu…..behöver ett tomt stall och ett maxat kreditkort…
Grattis Marie! Fler som sålts till Sverige?
TACK alla! Verkligen jättespännande med lilla Marie Clare. Bilderna på henne är inte direkt till någon fördel för henne. Hoppas att hon är i bra skick när hon kommer hem om ca 4 veckor, efter Cobsalen. Då ska det bli andra fotografier.
Mitt resesällskap fick köpt det dom skulle = orsaken till att vi egentligen åkte dit. Ett föl f.2008 sektion B. Helsyster till Cloigen Sinbad som blev guldbelönad och Champion valack på Salsta i somras. Lillasystern kostade 100 GBP = ca 1 300 SEK. Helt dj-a vansinnigt. Fast sen kostar det ju precis lika mkt att köra hem ponnyn oavsett inropspris.
Bilder från salen kommer på min Picasasida så snart jag får tid.
bidde 1 till idag..
fast inte via auktion…nu är det definitivt STOPP….

Vadå en till? Har du ringt och handlat? Jag skulle behöva ett föl som sällskap till ett föl som ska till Sverige. Jag vill inte att fölen åker själva utan har en kompis i samma box.
Jag åker till Wales på fredag….. det ska bli jättekul!
Jag har handlat via internet…
ett 4 årigt sto denna gång… men jag har ett sto och ett hingstföl som ska hem efter cob auktionen, fölis är avvand nu och ska åka i egen kuppe hem, dom åker med Owen.

#13 Har du kommit hem? Rapport?
mina ytterligare fördröjda… får vänta tills slutet av November när Owen passerar här på väg till Finland