Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1339 ggr
jinxx
0

Ringar till showgrimma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan någon hjälpa mig att hitta någonstans där man kan köpa sådana här ringar?? Jag blir supertacksam för alla tips. Jag har ett litet specialprojekt nämligen=)

Charlotte-J
0

Jerndahls i Kumla har allt när det gäller lädersömnad. Har själv köpt såna där.

Amor vincit omnia Kyss

ragnhild49
0

Jag har sådana ringar i en del grimmor. 

OT jag kan berätta att L Ingrids dotter som nu är drygt ett år (sent född) växer så det knakar.  Hon är lika hög som sin mor redan nu. Snygg att se på,  kanske lite väl uppmärksam ibland…..

Fourjoy
0

Det finns ett danskt företag som säljer alla sorters ringar och beslag, conchos mm till sömnad av läder saker för häst.. (och mycket mer) dom heter Laederiet  www.laederiet.dk 

kolla på deras hemsida, dom har hur mycket fina grejer som helst och det är inte speciellt dyrt heller, om du vill sy i läder så har slöjd detaljer i Skara läder remmar i olika färg och bredder.. sedan vi gick läder kursen så har jag fått många nya projekt..Glad

Fourjoy
0

kan tillägga att du kan beställa gratis katalog från dom, min kom på bara några dagar

Dyblygiad
0

Jag sparar alla spännen från grimmor som går sönder. Nästan alla mina grimmor har sådana spännen.

Vår lokala sadelmakare har mängder med spännen och sy prytlar. Har du kollat med de som finns i din närhet?

Jag köper aldrig läder genom katalog, jag vill känna o klämma på lädret på plats samt gärna inspektera hel skinnet om det är möjligt.

Den här tråden påminner mig om att jag måste fylla på verktygslådan på diverse lädermaterialSkrattande

Charlotte-J
0

Har beställt från laederiet i Danmark ett par gånger. Tänk bara på att från du beställer (inte dyrt i katalogen) tills du får hem det så blir det jättedyrt. Det tillkommer moms, frakt, postförskottsavgift samt valutaväxlingsavgift då dom tar betalt i danska kronor.

Annars har dom väldigt bra grejer!

Amor vincit omnia Kyss

jinxx
0

Hej och TACK för all hjälp!! Nu hittade jag det jag sökte efter!

Det stämmer nog som jag sa åt syrran, -"Jag frågar på welshforumet för jag tror att de har koll på det mesta.."=) Nu hoppas jag bara att resultatet av mina ideér blir så bra som jag tänkt.

#2 Vad roligt med en update om lilltjejen! Du råkar inte ha någon bild att PM á mig på henne??