RPAF "sista chansen" i november
Ni som hör till runt stockholmstrakten, är den utställningen avelsvärderingsgrundande? Hade ev tänkt åka på den om jag inte hinner ångra mig 5-10 ggr fram och tillbaka, men hamnade på Sh´s sida av en slump i annat ärende, och när jag då tittar över listan över avelsvärderingsgrundande utställningar så finns den inte med.
Så ni som är insatta kanske och vet mer, hur står det till?
Jotack, det står hyfsat till! Det är
,
och
just nu.
Utställningen ska vara avelsvärderingsgrundande vad jag vet. Kolla med t ex "Norrveda" (russ m.m) eller "Dyblygiad" (connemara m.m) för säkerhets skull.
Jag kommer förmodligen också anmäla någon dit men vem det blir återstår att se. Anmäler sent och hoppas att det finns platser kvar. Din vackra flicka kommer garanterat charma domaren!
hoppas kunna åka med mitt föl och ev. hans mamma…OM jag hinner få lite ordning på dom… dom har ju bara varit hemma drygt en månad då… och mamman är mer vild än tam.. och gillar inte att åka bil… spännande värre..
Jag väntar nog till sista dagen med att anmäla. Det blir ju några mil att köra och vädret är lynnigt den årstiden. Plus att jag hoppas att hon har lagt på sig lite till. Nu ser hon fortfarande ut som en 1½-åring och det är inte kul att åka och visa bara för att få 36p. 

Utställningen är godkänd av SH och avelsvärdegrundande. Jag har i alla fall fått papper med redovisningsnummer på av SH.
kalas! Tack för den informationen 
#3 Det brukar ta mig två timmar enkel resa att åka. En baggis i det stora hela!
2 timmar i snöstorm är inget vidare om det skulle bli så. Fast då har jag säkert 2,5 som kommer ännu längre söderifrån.
Måste nog räkna på det lite. 
Anmäl i alla fall! Då kan du ta beslutet att åka, dagen innan. Stannar du hemma, får du se anmälningsavgiften som en sponsring till arrangerade förening, eller hur!? Jag har gjort så flera gånger och bestämt i sista stund, hur jag skall göra.
Sant, så kan jag faktiskt också göra!
Har inget emot sponsring till lokalföreningar. 

Kommer att visa ett Wm sto med föl vid sidan, om väder gudarna är med oss!
Har försökt googla lite på domaren (om man får säga så) men hittar inget speciellt. Är det någon som kan berätta lite om Viveka, föder hon upp själv och vad för ras? Dömer hon mycket welsh?*nyfiken*
#11 Viveka Karlestrand antar jag? Hon är väldigt kunnig på welsh. Har rest och besökt en del stuterier utomlands också och kan stammar och sånt. Brukar hålla på med tävlingsstatistik och liknande. Sitter för övrigt med i ASRP:s avelsvärderingsnämnd.
Låter spännande. Det är alltid nervöst att visa för domare man inte träffat förut. Har rätt bra koll på "västkustdomarna" men häruppe känns bedömningsvärlden mest som ett svart hål för mig.