Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshnytt-och-skvaller
Läst 2691 ggr
JennyStaaf
0

Festerier och Bravader

Det var länge sedan jag skrev något här nu, men just nu vill jag dela med mig av helgens framgångar för mina två hingstar Moflos Fester och Bostorp Bravad!

I går, på premiering i Sundsvall, visades två av de tre föl som föddes i Festers första årgång. Moflos Bästis fick 98878=40 poäng och diplom, och även Moflos Zister fick diplom, med 87988=40 poäng! Det är Festers två första döttrar och båda fick diplom, jag är jätteglad! Tyvärr är inte det tredje stoet som föddes det året (Buttercup) anmäld till någon visning i år vad jag vet.

Jag hade i går även med en tvååring e. Bostorp Bravad: Moflos Finesse. Hon fick 40 poäng. I dag har vi varit på utställning i Sollefteå, och där var det några Bravadare som gick riktigt bra. Tre fölston visades, alla e. Bostorp Bravad. Samtliga guldbelönades! Det var Moflos Flinga, Moflos Zingoalla och Moflos Zunny, och placeringen var i den ordningen. Moflos Flinga blev även Res BIR och Res BIS! Bästa föl blev It´s Zingah KB som är dotter till Zingoalla (dvs. Bravad morfar). Även i BIS-vinnaren hade Bravad ett litet finger (eller en hov) med i spelet. Drip Drop är barnbarnbarn till Bravad, och på samma sätt var han inblandad i BIR vinnaren blad ridponnyerna, då Drip Drop är mor till Barbackas Dimley som vann den titeln.

mvh Jenny

[Hallonqvist]
0

Supergrattis! Vad härligt med framförallt Festers döttrar! Det är ju precis sådana resultat man behöver för att orka köra ett varv (vinter) till. Tummen upp! 
Min Highlight har också haft ett bra år. 3 visade, en 1-åring med 88777=37p som hon säkert växer i sig. En 2-åring med 88888=40p på premiering och en fölunge med 98888=41p på utställning. Kanonresultat som jag också är hemskt nöjd med. Han har en unge kvar att visa och den är nog bäst av dom allihopa, återstår att se vad den får för resultat.

Kul är det ibland iallafall. Skrattande

JennyStaaf
0

Grattis till Highlights avkommor också!

Jag måste korrigera Zisters poängrad. Hon fick 78988=40 poäng, inte en 8:a på typ som jag skrev. Åtta på typ sitter nog "i fingrarna" när man skriver.

jojjehanna
0

Grattis Jenny det är du värd!

ZABA
0
Hanna-D
0

Grattis Jenny!

Sasser
0

Stort grattis Jenny!! Jag tyckte det var fantastiskt rolig läsning!

[Hallonqvist]
0

Grattis till Bravad som fick en Diplomdotter till i helgen som var!

Annars tycker jag överlag det är ont om Diplomston i år.
Kan det bero på invaderingen utav alla icke-Kvalitetsbokförda-hingstar tro….. ? Vore intressant att fördjupa mig i den statistiken, för göra det vid tillfälle. Regeln släpptes väl 2004 eller 2005 så de äldsta bör ju var 3 år nu.

humlans
0

regeln släpptes väl 2005 och blev ett konstigt mellan år, man var fortfarande tvungen att visa på premieringen men de behövde inte ha 40 poäng

JennyStaaf
0

#7 Oj, detta har jag missat.. vem och var e. Bravad har fått diplom?

[Hallonqvist]
0

Den hette "Hölatoppens Allis med is" och belönades med 88987=40p. Hon visades i Bollnäs den 30/8

LinaOhlsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis!

Min hingst har Bostorps Bravad som morfar =)

Han är 1 år, heter Camaro II

JennyStaaf
0

#10 tack för info. Roligt, då det var ett långväga, gammalt sto som är mor till Allis o de kämpade länge för att få henne dräktig. Till slut kom Allis!

I går var det treårstest o kvalitetsbedömning i Sundsvall. Fester hade en avkomma med: Moflos Bästis, som fick gångartsutmärkelse med 48 poäng och klass I i hoppning med 47 poäng.

Bravad hade tre avkommor med på treårs. Moflos Frederico 35-0150 fick klass I som gångartstalang med 45 poäng, och utmärkelse i hoppning med 47 poäng. Moflos Foxy blev klass I i gångarter med 46 poäng, och visades i ett kanonfint skick vilket gav honom 40 poäng exteriört för första gången - han var så fin! Ridponnyn Knut tog dubbla utmärkelser med 47 i gångarter och 48 i hoppning.

På kvalitets hade Bravad två avkommor, och där charmade femårige Moflos Zauron publiken totalt. Han erhöll 9-9 i hoppning och det blev 8,88 i hoppning och 8,15 allround. Ingen utmärkelse pga. sexor på fel ställen, men han var en fröjd att se i hoppningen.

Det känns jättekul att det går så bra för hingstarnas avkommor, och extra roligt när de lyckas i hoppningen eftersom det är mitt avelsmål.

ZABA
0

#12 GRATTIS IGEN JENNY! Såå roligt när det går bra för avkommorna.

Det blev ju aldrig någon kvalitetsbedömning för "min" del och så här i efterhand så känns det lite tråkigt. Men helt klart rätt beslut ändå. Det finns fler aktiviteter att satsa på.

jojjehanna
0

#12 grattis igen!

JennyStaaf
0

Oj, hittade Nybro-resultaten nyss… Flinga (e. Bostorp Bravad u. Moflos Fröken) fick hopputmärkelse på kvalitets med 8,40 poäng.. Vilken helg för Bravad!