Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: stuterier-uppfödare
Läst 982 ggr
Bilou
0

Derwen auktion är nu slut

Är det någon som varit där?

Spännande , någon som handlat?

Reflektioner?

[Hallonqvist]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade prislistan på Saddlesoap och kunde bara konstatera att vi kunde ha fyndat Flört. Dock blev inte min favorit såld utan togs tillbaka då budet blev för lågt (£3800) En av de mörka gallstona i stora hagen på andra sidan vägen. Den med mycket vitt i ansiktet som var väldigt krävänlig. Hon har även varit förstasidestoff ett par månader.
På bilden är hon nr 3 från vänster med sänkt huvud
Nästa gång måste vi handla!

PernillaJ
0

Länk till Saddlesoap-tråden där man kan se priserna. Jag vet inte om katalogen finns utlagd nånstans; man blir förstås nyfiken på vad det är för hästar som sålts. Stuteriets hemsida är inte till någon större hjälp. Nåväl, om 48 hästar klubbats för totalt ca £70.000 (ca 816.000 kronor) får man hoppas de är tämligen nöjda med utfallet?

[Hallonqvist]
0

Katalogen brukar väl Brightwells vilja att man köper Flört
Det blir säkert referat utav det hela när tiden lider.

[Hallonqvist]
0

Ett litet knippe gick till Sverige iallafall, ska bli kul att se dom framöver Glad

Fourjoy
0

£70000.. inte illa alls…

jojjehanna
0

#4 aha! Mer info?

[Hallonqvist]
0

Hittade av en slump på Burhults hemsida. Det var ett nytt foto på hemsidan som jag klickade på, titta gärna!
www.burhult.com

[Hallonqvist]
0

#6 Fin liten notis på Ridsports hemsida!

jojjehanna
0

#8 tack! Tycker man ska ha mycket ponnynyheter där!

RC71
0

#9 Tyckte det verkade billigt på auktionen, eller är det normalpriser?

Hälsning Lotta -dåligt insatt i denna ras…Skäms

[Hallonqvist]
0

ja det var lite låga priser, kommer man dit privat och ska köpa är det andra bullar av… Misstänker också att vädrets makter spelade in då det har varit hemska oväder över england en god tid nu och en del har säkert avstått från att resa pga väder så ju mindre folk ju mindre konkurrens om hästarna.
Som vanligt på auktioner kan man ju fynda, så dom som köpte har gjort sig riktiga klipp!