Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshar-på-väg
Läst 2883 ggr
[Hallonqvist]
1

En alldeles underbar 4 september.

I morse var jag ute i mitt nya stall i Österhaninge och satt huttrande på en bänk och väntade på att lastbilen skulle komma. När det blev sent inbillade jag mig att dom dragit iväg med pärlan och resten av hästarna till Italien istället. Men rätt vad det var så brummade någonting till i skogsbrynet och in på gårdsplan körde en efterlängtad syn. Tjings på chauffören och öppna lämmen och rätt vad det var så bara stod hon där med spetsade öron mitt på lämmen och insöp den nya miljön med vidgade näsborrar. Min underbara lilla ponny!

Massa kramar och klappar, ut i hagen, drack lite vatten och sen började hon beta. Vilken underbar syn. En egen häst som betar i en nerskavd hage med lång otrimmad man och buskig svans.

Men hon är här iallafall och ÄNTLIGEN har jag också fått en häst att ta hand om! Min lilla Allahelgona-Gwylfah! *hjärta*
Välkommen till Stockholm!

Så, vad ska ni andra göra idag? Skrattande

HAPE
0

Vad roligt för dig! Du får uppdatera med foton, skulle vara kul att se hur hon ser ut nu efter sommaren!

Fourjoy
0

Har åkt Haninge runt idag.. letat dels en fölgrimma till mitt "föl" i England då han har vuxit ur den första.. blev 4 grimmor för 100 kr på Lyckås.. och även letat miniatyrhäst saker…. det har ju bidde en sån också….Skäms Skrattande   annars var det omöjligt att hitta så pyttiga saker…

ZABA
0

Idag har jag tillbringat förmiddagen på Solvalla tillsammans med min ena chef. Solen strålade och värmde underbart. Nu på eftermiddagen är det dags för jobb "på riktigt" eftersom revisorn kommer om en stund.

Härligt Hallonqvist - Nu ser vi fram emot att träffa dig och lilla Gwylfah på utställningar i Stockholmstrakten framöver!!

#2 "det har ju bidde en sån också". Vad är det för kånstig svenska? Det bidde en miniatyrhäst inköpt om jag förstår rätt?

[Hallonqvist]
0

#2 Har man sagt A får man säga B!
Vad är det för något du har köpt nu ??
Har spanat på miniatyrer några år, finns fasligt läckra sådana på freelands i USA. http://www.freelandsminiaturehorses.com/

Har följt deras fölningar under 3 år nu, jättekul att få se fina hästar!

Fourjoy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, det bidde en amerikansk miniatyr….en "silver dun pinto" han är än så länge bara två månader så han kommer hem i februari -mars från England… toppstammad och fasligt söt liten herre… letade dock efter ett sto…men blir man kär så blir man….

Ja, dom är häftiga……har tittat på Ministars föl (i Haninge) och det är svårt att förstå hur dom kan vara så små…fölisarna är som små hundar… men ack så vackra…

Har mailat mycket med en dansk uppfödare och hon säger att det inte längre lönar sig att ta hem från Amerika, det finns minst lika bra individer i Europa numera… och med tanke på frakten + - 50000 kr så är det helt klart en fördel att leta närmare…men vinner man x antal miljoner så är det väl inga problem…Skrattande

(4 dagar gammal Prince)

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1# Vad lik den är min ponny! Ska vi sätt ihop dem i parkörning i framtilden? ;-)

[Hallonqvist]
0

Ja det var värst!
Jajjamen körning skulle nog passa damen. Skrattande

Lorita
0

Det måste vara underbart att ha en häst att pyssla med, är man hästtokig så är man ju halv utan häst.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning