SPA Tidaholm 17 Augusti.
*Upprop*
Nå folket, vilka ska dit?
har anmält två och vi hoppas vi kan visa bägge. Det hänger lite på om stoet är i bra hull eller inte vid visningsdagen.
Vi åker för att ge lilla gossen lite rutin på att vara hemifrån, och för att åtminstonde få åka på EN utställning i år då vi inte haft tid till någon annan.
Vi skall dit med två welsh mountain hingstar.
Vet att det är många welshar anmälda.

Vet ni om det är många av andra raser anmälda? Tex connemara?

Jag borde veta det eftersom vi gick igenom alla anmälningar vid styrelsemötet förra veckan. Men tyvärr, minnet sviker.
Jag var på samma styrelsemöte som #3
vet att det var några russ väldigt få shetland undrar om det inte var några new forest men kommer inte ihåg om det var connemara

#4 att det är få shettisar beror nog på att Shetland RIKS är samma helg !!

#5. Ja, det är säkert anledningen till detta.
PM finns på nu hemsidan !!!!!!
Det är
Shetland 2 , Russ 3, New Forrest 10, Connemara 3
Ridponny 7, Welsh PB 3, Welsh sek C 4, Welsh sek B 13,
Welsh sek A 18, Welsh sek D 11
Jag ska dit, dock ej med cobben eftersom
domaren är jävig….. äger pappan.
Så det får bli connemara istället denna gång ; )

Kan glädja Er med att det blir en katalog i år med… 
Sitter här till tonerna av skrivaren som pumpar ut de sista sidorna. Sen är det bara resten kvar att skriva ut och skriva i, och häfta och vika, och leverera - ingen som ska förbi Borås på fredag?
Ibland är det stressigt att arbeta ideelt..! 
Lycka till alla på Söndag!
kan även upplysa om att domare t fölutställningen 19 okt är ändrad t Ronny Johnsson - hedersknyffeln som var bussig och ställde upp när bokade domaren fått förhinder.
Tack för infon! Går det bra på söndag kanske man anmäler till fölutsällningen också 

Resultat???
Ingen som vet hur det gick för Bron's Tamtam? Welsh Cob.

Jag satt i sekretariaten största delen av dagen, men jag har inte så bra koll
.
Men i shettisarnas frånvaro
blev en av Susanne Lindhs cobbar BIS och Welsh sekt B stoet Lillemons Nostalgia reserv.
#13 Gud vad kul!
Kan svara på min egna fråga i #12, han fick silver! :D

#15. Silver är 35-39 poäng.
Vi fick massa rosetter och en stoor pokal med oss hem!!
Tack vare lilla gossen Gwydyr, bilder kommer senare i kväll.
Klassvinnare cobföl med 98888=41p
BIR sekt D-föl
BIS-föl
#16 Jag vet ;) Tycker ändå att det var bra då han var yngst (fattade det jag som) och ser lite knotig ut för tillfället…

#18. Var det fölungen som bara är tre veckor gammal?
#19 Jupps :) Den lilla fuxen :)

Vår EG Phoebe som vi köpte som 2 veckors föl och sålde som 4 åring blev 3;a i BIS med 42p och bästa ridponny! Grattis till alla!
Stort grattis Hallonqvist! 
Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se
grattis!

Jag ät också jättenöjd
Fenimin av god ridmodell = 8
trevlig uppsyn, lång välformad hals, långt väl musklat kors = 8
benad för sin storlek, relativt korrekt =8
taktmässig, vägvinnande =8
god trav med bra hasarbete = 8
5*8=40 poäng (guld)
Sen att min lilla ettåring betedde sig helt utan anmärkning hela dagen ger inga poäng men väl ett stort plus i mattes ögon.
Jag är jättenöjd med mitt (Karismas) BIR. Men ännu mer för att hon var så go att ha att gör med hela dagen.
Lille prinsen
Stolta lillmatte

Grattis Gwydyr! Vilken goding! Kanse en framtida make till min lilla?
Jag visade också mitt cobstoföl i helgen, i Nybro i lördags för Morgan Johnsson. Hon fick Guld, 89788=40 p. Bästa cobfölet( och enda). Hon blev slagen i Bästa föl av en shettis och en ridponny.
Kortet tog jag snabbt medan vi bytte hästar i boxen, det var lite stressat schema, då vi hade ridponnyer med oss också.
Grattis till din tjej!! Vad lika dom var!
Ja det blir ju linjeavel på Tennessee så varför inte? 
ELIT-hingstar är ju till för att avlas vidare på.
Skämt åsido, en fågel gör ingen sommar, och en utställning gör ingen häst, men visst får man lov att drömma sig bort ibland. 
Lorita jag missade faktiskt att det var du! Annars hade jag självklart kommit fram och hejat. Hade mest koll på welsharna i programmet och sen när det närmade sig slutet stod vi med häst i handen hela tiden och kunde inte följa upp vad som hände i ringen. Minns att jag tittade och såg en knabbe och tänkte (då knabbisar är sällsynta för mig) "åh en sån som Lorita har" och tyckte den var fin.

#29 tack, det är svår att hinna vara social också även om man är där länge. 16 timma var jag med karisma den dagen, man får väldigt fin kontakt när man likasom är så nära varandra så länge
Jag var trött på måndagen, vi var hemma kl 11 och i säng klockan 12 ca och sen ringer klockan 5.20 på morgonen.
.