Bamboo i terrängen
Cobstoet Twyford Bamboo fotograferad i söndags, hon startade i fälttävlan debutantklass på Leksands Ridklubb. Observera de spetsade öronen!

Bamboo igen

Och Bamboo igen

Ojojoj, vad allt ser mysigt ut. KUL när welsharna ur alla sektioner visar sina talanger på andra ställen än "bara" i utställningsringen.
Pernilla - Du är såå duktig på att knäppa kort. Med läcker ponny och fina omgivningar kan det inte bli annat än ännu bättre!

#3 Oj, smickrande - tack! 
Twyford Bamboo "Bambam" är ett welsh cob-sto född 1988 e Sixoaks Prince David u Madeni Brenda (?) e Madeni Welsh Comet. Hon är strax över 150 cm hög, privatägd men utlånad till Leksands Ridklubb där hon används i lektionsverksamheten.
På LRK finns också D-ponnyvalacken Calerux Maxwell Flyer "Plutten" född 1994 e B Brenin (?) - Calerux Magic, och ett fuxigt maxat C-ponnysto med okänd härstamning som heter Celinette "Cilla" som jag är övertygad om är antingen welsh cob (maxad C eller liten D) eller cob-korsning.
Oj igen, Bamboo född 1988 och debuterar i terrängen som 20-åring. Inte illa. Hennes uppfödare skulle nog uppskatta några bilder och lite info. Dessvärre har hon ingen e-post men det finns ju fortfarande snigelposten.

#5 Nja, det var visserligen debutantklass men det var nog inte första gången Bamboo tävlade fälttävlan - däremot kanske premiär för ryttarinnan?
.. hon ser inte ut som en tjugoåring direkt.. skulle gissa på tio kanske… jättefina härliga bilder !!

#5 Jag tog dig på orden Marie och skickade några bilder med snigelposten till Twyford. Fick ett litet tack för ett par veckor sedan som jag tänkte dela med mig av:
"Thank you very much for sending the photos of Twyford Bamboo. I am so pleased she is still happy and enjoying life. I think the old ones enjoy doing things as long as they can. It is good to keep them interested. Best wishes, Alison Mountain"
Så gulligt av både dig och Alison!
Ååååh, vad jag vill åka till Twyford igen. Det blir som ett gift efter första gången man åkt dit. En gång är verkligen ingen gång = alltså inte tillräckligt många gånger! (Blev det krångligt nu?)
Det finns inget bättre än att få veta att dom man fött upp eller sålt mår bra och är lyckliga… jag uppdaterar mina pållars fd ägare regelbundet om hur det går… måååånga brevkompisar i England har det blivit…