Duktiga människor...
Fnissade till lite vid en tanke jag fick och tänkte bara dela med mig av den.
vi utställningsfolk kan ju inte rida för vi har ju inga halvblod, det är däför vi visar i snöre istället har man ju fått uppleva och höra vid tillfälle. Halvblodsfolket är istället proffs som ska leda nationens barn till framtida stjärnor. Dom kan allt om lindning och knoppa snyggt, vilka kemikalier man ska ge hästen för att den ska piffa och puffa aldeles värst och dom kan skilja på alla 599 olika bett för hoppning som finns på marknaden. Imponerande och jag ser på det duktiga folket med tindrande ögon…
DOCK, så kan det duktiga folket som vet allt om hur man dressar sig snyggt i senaste modet ingenting om mycket av det vardagliga.
Se och njut av bilder på sk proffs som kan få oss vanliga dödliga att känna oss duktiga och proffsiga för en stund.
Foto är taget av Jan Gyllensten och jag försökte länka till sidan istället men det gick tyvärr inte.

Detta vill man ju inte missa, har du något förslag på sökord?
- Mia
klicka på den lilla bilden i högra hörnet av inlägget så visas den upp i nytt fönster!
#2 Men Hallonqvist, jag tror Maroy frågade efter ett sökord för att hitta sidan som du inte kunde länka till… 
Ja, och jag kontrade med att hon inte behövde söka efter sidan, för bilden fanns redan i inlägget 
Bilden hittar man annars på www.tidningenridsport.se och så får man hoppa till OS-sidorna och sedan till dressyren och scrolla en bit ner så fanns bilden där.
*Förtydligande: Det var alltså bara en bild jag ville visa där jag tycker visaren ser allmänt klantig ut, inte en hel sida med sådana bilder!* stavade fel så "bild" blev "bilder" av bara farten.
Ni får gärna fylla på mer fler bilder om ni har några bra exempel!
#4 Jaha, nu fattar iaf jag. Ska se vad för rolig bild jag ev. kan bidra med. I övrigt håller jag med #0 och en anekdot från då en väninna för dyra pengar hyrt in "proffshjälp" för visning under kvalitetsbedömning på just stor häst. Det vackra svenska varmblodet (ASVH-häst) var väl förberett för både det ena och det andra och skötte sig väl. Den så duktiga "proffshjälpen" däremot skötte sig inte och vände bl a åt vänster varenda gång (!) vid exteriörbedömningsmomentet. Detta gjorde h*n med alla hästar jag såg visas med den personen i snöret. Jag som fotograf/hästskötare vid sidan av höll på att storkna…
ja, tänk bara för att man håller på med ponnyer och faktiskt GILLAR detta så är man ofta klassad som en udda person….jag har tävlat mycket med stor häst, sedan jag var 13 men det finns inget som slår att rida eller visa en rolig ponny… klunsiga halvblod har jag fått nog av…