Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 959 ggr
[Hallonqvist]
0

Godmorgon 12 Augusti!

Tisdag morgon och sitter på jobbet, igen. Rynkar på näsan
Vart tog semestern vägen någonstans? 4 härliga veckor har bara svishat förbi likt ett blixtnedslag. Fast jag har haft en kanonsemester, fick vinstlotten gällandes väder och vind. Började med Falsterbo i Juli i strålande sol och många fina hästar, sedan en vecka i Göteborg där vi verkligen turistade med diverse aktiviteter sedan två veckor i Stockholm som dock var aningen kyligare men vi fick iallafall snickrat lite på vår nya altan och umgåtts mycket med kompisar.

Men nu är man då tillbaka till slitet igen.
Hur har era semestrar varit, är ni färdiga ännu eller kan ni fortfarande ta sovmorgon? Hoppas ni får en härlig dag, här i Stockholm skiner solen från klarblå himmel och det ser ut att bli något varmare ute. Ha det gott!

(Grattis älskade Raffa på din födelsedag, matte saknar dig)

ZABA
0

Morning från en annan del av Stockholm!

Även här sol från relativt klar och blå himmel. Klädesval idag blev shorts och t-shirt. Säkerligen kommer det regnskurar idag också. Förmodligen framemot 16:30-tiden då jag kan börja fundera på vad jag skall göra med pållarna till kvällen. Det regnar "alltid" mest då! Fast kvällens viktigaste uppgift är att städa på skullen i stallet där bl a Savoy bor på vintern. Då gör det inte så mkt om det regnar. Jag har börjat ganska duktigt och det som återstår är att slänga ut dammigt löshö. Efter det gissar jag att orken inte räcker till för att göra något mer med pållarna idag.

Semester? Hade några dagar under midsommarveckan samt hela vecka 30 och 31. Alldeles för korta veckor. Var bl a på Royal Welsh, SWF:s riks och beundrade vackra djur av alla slag. 

Semesterdagarna som är kvar är bokade till två veckor över jul och nyår. Återstår 5 dagar och då kommer jag eventuellt ta någon i samband med SWF:s avelskonferens. Kan vara kul att stanna en extra dag hos bekanta i Avesta och riktigt frossa i welshponnyer.  

Hästfri semester existerar inte, då får man abstinens!

[Hallonqvist]
0

Får Savoy sova på skullen !?? Förvånad
Vad har stackars gossen gjort för att förtjäna det ??

Flört

ZABA
0

#2 Fniss! Fast vilken häst skulle inte vilja sova på skullen och riktigt vältra i både det ena och det andra?!

Ni förstår att det måste städas ordentligt efter en vinter på skullen… Flört

ragnhild49
0

Min sista semseterdag i dag, sen är det tillbaka i "grottekvarnen".        Här skiner också solen och det är 19,6 grader varmt i skuggan. Det känns dock att hösten är i antågande!

Skall ägna mig åt att slå av gräs under undertråden till hagarna i dag.

Arhults
0

Vi har ytterligare en mulen dag, hoppas att regnet inte börjar vräka ned idag också. Min semester närmar sig vi har en vecka kvar på semin sässongen och vi är trötta efter många ston som är servade! Jobbigt men kul!

Idag började dagen med att vi åkte och lämnade två katter för sterilisering skönt, nu fortsätter den med att gå ut och laga staketSkrikandes mindre kul! Men men….

Hoppas solen kommer tillbaka! Jag håller för övrigt med Zaba ingen semester utan ponnier…..

Fourjoy
0

semester?  det har det inte blivit någon… om man inte räknar dagsutflykter med barnen… nä, det är alldeles för mycket att passa… kanske blir någon helg på annan ort framöver men annars så finns det inte riktigt tid…kan ju inte riktigt koppla av när jag vet hur mycket det är att göra hemma.. så jag blir bara stressad av att vara borta…. ligga och sola är omöjligt…det bara kryper i kroppen… men jag har "semester" i allafall då jag fortfarande inte kan arbeta på "riktigt" pga skadan… men jag jobbar med lite datorjobb emellanåt och lite lättare pyssel…

Låter härligt att bo på skullen!!

ragnhild49
0

För mig är semester synonymt med att jag inte behöver åka till jobbet (som jag får lön för!). Min semester har inneburit slyröjning, sett till min gamla mamma som bor på annan ort, tvättat och reparerat stallet osv, osv. Jag är ensam (har en hyresgärst som är mig behjälplig ibland) om skötsen av mina ponnyer, stall och hagar och det tar tid.                       Jag börjar känna av att jag inte är 25 år längre……. Men man är väl inte "äldre än man gör sig". Jag läste för ett tag sedan om Stephanie Giesecke när hon firade sin 70-årsdag. Hon hade återupptagit sin hobby dvs halvblodsuppfödning, så än finns det hopp!!!

Tywysoges
0

Har kommer en halsning fran ett regnigt Wales! Min tva och en halv veckors semester gar till att tamja fol. Har gjort tre stycken idag!