RIKSUTSTÄLLNINGEN, hur har det gått!?
Ni som varit där, berätta om resultat och gärna bilder.
Jag var där och fotade, har ca 1300 bilder jag måste ladda över till datorn.
Visar gärna om det är något av intresse :)
Vilka blev BIS och reserv BIS!?
Kom hem för ngr timmar sedan, väldigt varierande väderlek kan man få be om att tala om. Ösregn/sol/moln om vartannat. Att vi kom hem så tidigt innebär att vi inte sett färdigt hela tävlingen, om jag fattade det rätt så blev Heinarth Mr Milligan bästa Welsh Mountain och Erw-wastad Ruby bästa Welsh av Cobtyp. Har inte så mycket mer i huvudet, för det var ett himla sjå med att springa mellan ringarna med kameran. Så jag hoppas någon annan vill uppdatera lite med ;P
Bilder kommer nog upp lite senare, om min dator är en vänlig själ idag :)
Är också väldigt nyfiken på resultaten, någon måste väl ha lite skvaller !! 
Av någon anledning kan jag inte länka, men på Tidningen Ridsport hade tydligen lite text redan kommit upp.
Sekt A BIR Heniarth Mr Milligan
Sekt B Res-BIR Kulltorps Juventus
BIR Bianca
Sekt C BIR Erwastad Ruby
Sekt D BIR Gwerniago Ronaldo (Grattis Wcob till din tidigare ponny!)
mer än så står inte.
Tack, tack :) Ronaldo blev även Senior Champion men vi hade inte möjlighet att stanna längre så jag vet inte hur det gick för honom i BIS-ringen tyvärr. Ett par bilder på honom har jag dock.
Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se
Han ska förresten vara med även i morgondagens ridklasser. Önskar dem lycka till!
En bild till på sek C stoet Erw-Wasted Ruby.
Brudvik Dyfodol, sek D valack.
Fler bilder fån utställningen finns här

Grattis vildapillan till reserv BIR sektion D med Rosinic Lady Grace och Guld till alla tre Fiffilurafölen
ZABA var också där. En hel del fina welshar fanns det men det borde funnits ännu fler. Ca 75 stycken anmälda till utställningen. Fjuttigt för att vara ett riks i södra Sverige! Inte ett enda sektion A-sto med föl, få vuxna hingstar överlag och inte så många riktiga ringrävar som trots allt alltid är trevliga att se. Heniarth Mr. Milligan en klar segrare liksom Mälby Mint Yulep. Köhls Karusell var för mig en ny mycket trevlig bekantskap. Bland sektion C och D gillade jag bäst Erw-Wastad Ruby. Naturligtvis fanns det även fler intressanta men dessa fastnade s a s mest på näthinnan.
Foton av mycket varierande kvalitet finns här. Min lilla kamera gillade verkligen inte regnet och hade svårt med skärpa och vitbalans i de olika ljusförhållandena. Måste kolla inställningarna. För visst får man skylla på kameran om fotona inte blir lika bra som alla er andras?
Dessutom är mina foton inte på något sätt redigerade. Jag har med största sannolikhet blandat ihop namn på sektion D-stona och fölen. Tacksam för hjälp med korrigeringar.
Åkte hem efter BIS korats och är mycket nyfiken på resultat från söndagens ridklasser. Några av de som visades på utställningen hade varit superkul att se under sadel med duktig ryttare.
(I övrigt är jag inte speciellt imponerad av "förvandlingen" på i Fokus….)
#19 Tack, tack…..
Det var himla kul att åka hem med totalt 5 guld och 3 silver !!!!!
Och till råga på allt att vara nöjd med all kritik man fått… Annars brukar man alltid vara missnöjd med något som domaren sagt tycker jag …..
Nu får vi ta nya tag inför nästa säsong!!! Blir nog inte mer utställningar i år skulle jag tro iallafall.
Här finns flera bilder!

**
**
**
**
**