Cob sökes!
Har funderingar på att ev köpa mig en till cob, har Drake sedan tidigare (bilden). Vi ska nu bygga stall hemma och då finns det gott om plats
.
Söker efter en cob av lite större modell, minst 150 cm gärna högre. Får gärna var högställd modell. Riden eller så pass färdig i kroppen att det går börja med inridning nu. Valack eller sto.
Vet du någon som har en cob till salu som du tror kan matcha denna beskrivning, hör gärna av dig via pm eller mejl.
/Marion
Ett tips om du är ressugen är att boka en resa till Wales och Derwen-stuteriet den 8 september i höst. Dom ska ha en stor auktion med flertalet av deras hästar vad jag förstår det. Både vuxna och unghästar.
Derwenhästar är oftast av lite större modell, 150 och uppåt och av mycket god ridmodell. Aningen längre rygg och mer högställda, inte så mycket "krall" uppe vid nacken som många andra har, så de har lätt att bära ryttare och går i form mycket behagligt. Absolut värt att ta en titt på eller skicka ett sändebud!
Jag kan tyvärr inte åka men hör med Gunn Johansson/Burhults stuteri, hon ska dit vad jag vet och hjälper dig kankse om du frågar snällt! 
Ja, det kanske skulle kunna vara något, ska tänka på det lite
.
Men jag måste säga att jag hellre köper en svenskfödd häst, alt. en som varit i Sverige en tid, men det kanske är svårt att finna?
Det är nog inte svårt att hitta, men du kan inte välja och vraka på samma sätt. Dyker det upp en per månad så kan det ju ta lång tid innan du hittar din drömhäst. En aspekt att tänka på bara.
Köper man unghästar däremot spelar det mig personligen ingen roll vilket land den är född i, även om jag föredrar svenskfött pga att jag vill gynna de svenska uppfödarna och hellre stoppa pengar i deras ficka. 
Jo, problemet är ju att det inte finns så många i Sverige och att då hitta en häst som passar bland dessa kan vara svårt.
Köpa på auktion vet jag inte om vågar, man vet ju inte mkt mer om hästen än det man ser/ det som visas.Det säger ju egentligen ganska lite om hur hästen är. Nu har jag ju ingen erfarenhet av hästauktioner, så jag kanske har fel här, det är bara den känslan jag fått.
Köper man i Sverige har man ju dessutom möjlighet att besöka hästen flera gånger, provrida flera gånger om det är aktuellt och prata med uppfödaren/säljaren om hästens historia osv. Dessa saker är viktigt för mig, jag köper hellre en indivd som passar mig än en häst med väldigt bra stam - jag har inget avelsintresse som ni förstår :p
Jag vet en ettåring till salu men det kanske inte är aktuellt…
Har skickat PM till dig…
Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se
Hejsan…
Jag vet en som har en 2åring till salu som för dagen redan är 152 cm. En valack som är av den lite kraftigare typen.. Ägaren räknar med att han blir minst 155 cm.
Pussa på Drake från mig.
Jag vet att stuteri sting har en vacker sak till salu.
Har du hittat någon häst än???
Vi har några stora valacker till salu om du är intresserad? 
Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se
#11 Mejlade dig precis!
/Marion
Som sagt, jag letar fortfarande efter en lite större cob, så hör ni någon som har till salu hör av er!
Kan även tänka mig att ha en cob på foder under en längre tid.
Vad fin han / hon är…
Hur gammal, vad är det för stam?????
Väldigt nyfinken på vad lilla Drake får för kompis!!!
Otroligt vacker!!! Lycka till med honom…
Pussa på Drake från mig.
Det ska jag göra :).
Han blir bara mer och mer tillgiven. Ibörjan var han lite uppe i det blå, om man säger så, ville ha koll på allt. Nu söker han kontakt hela tiden, ställer sig framför mig och sänker huvudet så att jag ska glia honom i pannan - så söt 
Vilken snygging, lycka till med honom. Känner igen honom från förra ägarns hemsida.