Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 805 ggr
ragnhild49
0

Anti insektsspray

Vad använder ni för medel till era hästar, för att dom skall få en så angenäm vistelse på betena som möjligt.. På källskvisten är det inte nådigt, när knotten kommer, och jag vet inte hur bra Switch Pour On är.

[Hallonqvist]
0

Switch på de hästar som behöver, en av dom inget alls för flugorna och bromsarna tycks avsky honom.
På stoet med vit man och svans behöver vi förutom Switch komplettera med Nylanders i man och svansrot så knotten låter bli att gräva sig in där och bita henne till panik.

Har prövat hela marknaden men det är bara Switch som jag tycker håller måttet så vi kör bara med det.

ragnhild49
0

"Anti insektsspray"

Det kanske blev en lite underlig rubrik. Man skulle kunna tro att jag är "anti" (mot) instektsspray, men så är det ju inte!

[Anna-N]
0

Ekholms Deo - den är helt kanon!

(Switch vågar jag aldrig använda mer - har upplevt själv och hört massor som haft otroligt dåliga erfarenheter av det medlet) Men visst, det funkar säkert på vissa. Så är det ju med allt!

ZABA
0

Samma som #3= Switch - never more säger jag bara. Har provat på flera shetlandsponnyer som reagerade starkt med bl a frätskador trots ytterst små mängder. Överkänsliga ponnyer måhända men - AJAJ! -vad ont dom fick.

Själv använder jag en produkt som jag inte ens minns namnet på. Generad Återkommer i ärendet. Den går att köpa och använda både som spray och tjockare eller lösare creme. Innehåller korngräs, är lite lätt kylande och helt underbart skön för ens egna händer.

Fourjoy
0

inget medel alls… sval dusch och inne i box när dom är som värst  Flört  upppskattas väldigt mycket av de fyrbenta..

Houdini
0

Har varit med om flera hästar som har fått skador av switch, inte det allra minsta känslig för något alls i övrigt.

Oavkortat vid manken och "ovanför" svansroten.

Använder switch i alla fall men tycker nog inte att det hjälper så väldigt bra.

Tyvärr är det mot knott och broms vi behöver hjälp.

Förr fanns det nå´t i en grön flaska att köpa som hjälpte hur bra som helst mot broms (flu(tyskt u)gen stoppen eller nå´t sådant hette det).

Har dock inte hittat det på flera år, luktade inte alls mycket och inte dåligt på nå´t sätt. Funkade bra att ha på människor oxå, garanterat bromsfria.