Welsh-show Norge
Hei, alle i nabolandet :)
Er det nokon her som har tenkt seg på welsh-showet i Norge, Vallemyrene 21.-22. juni?
Hadde vert veldig koselig om det kom nokon fra Sverige og :)
- Vibeke, fra Norge
Hej…
Tanken var att vi skulle komma dit med någon häst, men vi har tyvärr inte haft våra vaccinerade mer än 1,5 månad så det går ju tyvärr inte. Tänkte iallafall komma som åskådare.

Va, är det vaccinationskrav (influensa?) på utställning i Norge - det känns lite överambitiöst…
Så står det i proppen iallafall att hästen måste varit vaccinerad i minst 3 månader.

hesten må vera vaksinert minst ein gong i løpet av dei tre siste månader if. proppene.Og meir enn 7 dager før.
#1 Hej Vildapillan, var ni på Welsh-Showen i Norge och tittade??
Hejsan…
Ja det var vi!!!! Oerhört många fina hästar i alla sektioner…
Jätteglad att jag åkte dit och tittade. Förhoppningsvis kommer jag att ta med häst dit nästa år. Det var inte läge iår, ioch med vaccinationerna och så fick jag ingen barnvakt.
Att rekomendera att åka dit!!!! Men norrmännen brukar ju komma till sverige och ha med sig fina hästar, eller hur…

#6 Var det deg eg møtte då eg stod i boksen å "shina" Black Bess?
#6 javisst har dom fina welshar i Norge, min ena är ju är ju därifrån….hi, hi….henne känner du ju igen.
Ingen som har resultat från utställningen?? Några welshar med anknytning till Sverige som visades? Bilder??

Litt bilete og resultater finn de her:
#6 Vilken häst menar du ??? Vet ju inte riktigt vem du är (du har ju ingen beskrivnig om dig själv på din sida)
#7 Det är nog mycket möjligt att det var jag… Jag hade min mamma och 2 små barn med mig… Black Bess är ju så otroligt vacker!!!!! Hon och en annan fux lastades om hemma hos oss när de kom från Wales i höstas…
#11 Jo, du vet vem jag är. Har en hingstunge efter Draken född -07, Bild på honom finns under 1-åringar på forumet.
#13 Klart jag vet vem du är nu!!!!!
Madonna såklart. Vad fin han är killen. Har du kvar honom som hingst???
# 14
Japp, han går nu på bete med två ett-åriga fjordhingstar och två kvigor. Inga planer på kastrering ännu.

#12 Da var det nok deg ja. Hyggelig å møte deg :) Kjekt at de syns det var ein fin opplevelse å være på welsh-show i Norge. Håper de tek med litt ponnier neste gong.
Elles er eg heilt enig, Bess er ei nydelig hoppe :)
#16 Jobbar du hos Hilde???
Hon har väldigt många fina hästar iallafall!!!
Ska ni åka till Riks i Sverige den 2-3 augusti???

Eg er fra samme sted som Hilde, så eg har vert i stallen hennes siden eg var 10 år, og jobba der i 2002/03. No har eg flytta til Trondheim pga studier/jobb. Men det er der eg har "welsh-galskapen" fra ;)
Eg tipper ho skal ha seg ein tur på Riks. Eg har aldri vert med dit, men kanskje i år? Hadde vert gøy!
Ja följ med om du kan!!! Vi ska åka dit med 8 hästar iår.
Hoppas vi ses…