Tema på namn
Sitter och går igenom katalogen från Welsh Cob Sales 2007 och drömmer mig bort.
Går igenom en massa namn och börjar se lite mönster. Thorneyside har t ex nästan (!) alltid THE med i sina namn. En del stuterier har satsat helt på walesiska namn, andra har bara engelska.
Vad har ni för tema på era uppfödningar? Har ni något alls?
Och då menar jag inte att dom börjar på samma bokstav som mamma, eller man tar lite från mamma och pappa. Utan mer vad är det för något som "binder ihop" alla föl som fötts.
Hoppas ju själv ha en liten uppfödning så småning om och har redan funderat mycket på vad jag ska ha för tema. Var inne på drinkar ett tag, men känns inte riktigt kanon.
har inget speciellt tema utan går efter individens personlighet och även tittar på närmsta släktens namn för ideer… många namn är ju nästan "utslitna" efter så många användare..
håller helt med att vissa är "utslitna"….
läste i Ridsport att mängder med föl hade fått namnet "Cara mia" i år… undrar vart det kommer ifrån?.. kan det möjligtvis ha med Idol att göra? 
På welsh sidan så är Welsh King, welsh maid, welsh flyer och vissa welsiska namn mycket använda…alldeles för mycket… hm..ska jag säga.. har Flash med på två av tre av Jacks avkommor..
tror att även en av hans andra nykomlingar i år får ett namn med Flash.. då han har det som "stable name"

De ridponnyer jag har fött upp (2 st levande än så länge) har fått namn med "power" i. De är tänkta att bli tävlingsponnyer med go i. Aspencade (den största modellen av Hondas Guldvinge-motorcyklar) och Lancelot (en beryktad riddare från kung Arthurs runda bord). Det täkte jag skulle bli mitt tema. Dessutom börjar de på samma begynnelsebokstav som sina mödrar. Cobbarna tänkte jag ha walesiska namn på. Sektion B har jag inte något tema på ännu, men jag tror att det blir en fortsättning med "power"-namnen. Dessutom försöker jag hitta unika namn, som ingen, eller inte så många, har använt.