Hästskärare i farten
Då var det sommar och dags igen.
2 ston har blivit skurna i Bokenäset utanför Stenungsund.
Vakta era hästar ni som har dom på bete i närheten!
För ett par år sedan blev vårt ena sto+föl beskjutna (!!!!) av några galningar mitt i natten när de fridfullt gick på bete.
Dårar finns överallt, tyvärr… 

Jo, jag vet för mång år sen tog jag in min nordsvenskahingst med spörapp på hela baken,,,,,,,något mer ointresserad än polisen som tog emot anmälan får man leta efter trots bild bevis.
Efter det går hästarna så dom syns från huset, man blir ju nojig….
#0 det minns jag att du skrev om på buke.
Usch så hemskt att det är sådant på G nu. Fattar inte hur så många människor har den här driften att skada ston (oftast).

#2 jag tror min hingst fick rappen för att han försvarde sina ston, han var värdens snällaste men jag tror inte han lät en främling röra stona. Det var nog stona som var målet, så sjukt, så sjukt
Kristianstads tur…
#4 Ofattbart hur folk kan bete sig!! Man mår illa bara av att läsa texten. Undrar hur det lilla fölet/ettåriga stoet kommer kunna lita på mot människor i framtiden, OM hon överlever…
sådana "människor" skulle det vara laglig jakt på… med bössa!! jag förstår inte hur man kan göra något sånt…totalt sjukt!!

Ja, om jag såg något sådant skulle jag kunna slå ihjäl människan på fläcken, med mina bara händer…. Något jag inte tål är djurplågeri!
Men människan är en grym och ond varelse, som tur var inte alla. Men alldeles för många. *tårar*