Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 4790 ggr
ylle
0

Superfin Tärnsjösele till salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med sorg i hjärtat måste jag konstatera att jag nog aldrig kommer att köra min islänning med finare vagn än rockard och travsele…  Så min nästan oanvända Tärnsjösele (modell Novis, bröstsele med selettdäckel) bara hänger där i sadelkammaren….

Den är i en varmt mörkbrun färg. Den bästa kvalitet på sele Du kan få tag på! Ny kostar den runt 30 tusen. Den har baksele samt svanskappa, draglinor med D-ring och snabbkoppling, huvudlag utan skygglappar.

Den passar C-D-ponny eller liten häst, men är tyvärr för stor för mina welsh mountainflickor. Mycket ställbar. Ryggstycket t ex kan varieras mellan 74 - 120 cm, bröstan mäter 95 cm om man mäter från där spännet för draglinorna sitter (ungefär i gjordläget alltså) och måttet mellan de  främre nackremmarnas infästning på bröstan är 42 cm. Min islänning har varierat i omkrets (vid gjorden) mellan 170 - 185 cm och det finns ytterligare justeringsmöjligheter uppåt och neråt.

Jag säljer den för 20.000 inkl. allt. Den här selen håller livet ut, om Du sköter den. Har bara hängt i väl ventilerat, lagom tempererat utrymme. Jag sa ju redan: DEN ÄR SOM NY!

RING mig 0734- 219 215  mellan 7-17 eller svara via detta forum…

[Hallonqvist]
0

Inte för att jag ska köpa sele ännu, men måste ändå säga att jag har en Tärnsjö tömkörningsgjord och kvaliteten på den är som du säger helt fantastisk! Bättre läder kan man inte hitta!!!

ylle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, så sant så sant!  Det är ju busdyrt kan tyckas, men OJ vilket hantverk! Tänkte att det kanske finns någon med en Cob som satsar på körning och som vill ha det allra bästa.

Lädret är så tjock och ändå så smidigt så man tror inte att det är sant.