Någon som kör sin welsh?
Finns det fler på forumet som kör sin welsh? Sätt gärna in en bild och berätta om ponnyn! Vad kör du med för utrustning? Vad har du för mål i år?
Antar att jag får vara först ut ;-) Här kommer min lilla vallack Jaxon (sekt. A) e. Symondsbury Tartar och u. Ekbäckens Johanna. Han är endast körd ett tiotal gånger och är alltså under inkörning. Är tre år och helt omusklad. Jag kör med NHS-rockard från Nilssons järn och Smide och har shetlandsponnysele från Equilex. Som ni ser passar selet inte helt och hållet eftersom bakselet inte är fäst i skackelöglorna, behöver inhandla ett större baksele. Vi satsar på lagserien i mellansverige 2009.
Jaxon ser trevlig ut där framför vagnen - precis som alla welshar gör!! Ska bli kul att se honom på Salsta i juli.
Det finns redan en trevlig liten tråd om körning på welshponny i fokus. Tryck på sök, skriv "Duktiga körponnyer! i sökrutan och så ska tråden med det namnet pluppa upp.

Ja det ser verkigen fint ut! Var får man kontakt med Nilssons järn & smide, kan inte googla fram dem. Vad kostar vagnen - selen? Vore intressant att veta. Har två små mountainston som båda skall bli körponnier hälsningar Ylle
#2 Tack så mycket!
http://home.swipnet.se/westerdal/nhs_sulkyn.htm Här är Nilssons hemsida. De tillverkar sina vagnar själva hemma på gården. Nytt är fyrhjulig maratonvagn för B-ponnyer. Min rockard kostade 15 000:- och jag gillar den mer än Roslagsvagnen. Fjädringen och komforten är bättre. Mitt sele köpte jag från equilex.se för några år sedan, det kostade bara några tusenlappar.
Han är skitfin Ulrika! (Du med:))….
Jag ska ochså ha en sådan vagn en vacker dag.. Den verkar ju toppen.
#0 Har du flera vagnar från westerdahl? Är den på bilden den "minsta"?
www.westerdal.se ytterligare en länk…
#5 Ja men se, jag är ju med på bilderna på hemsidan!
"Vagngalleri" och sedan "A-ponny"
Det är samma vagn som jag kör lilla welshen med, fast då byter jag skacklar till ett längre par. om man vill kan man byta storlek på hjulen, jag kör nu med minsta storleken på hjul. Denna vagn går ju egentligen att använda till A, B och C-ponny om man byter hjul och skacklar. Det jag gillar med modellen är att hästens bakben kommer så nära sittdelen att hästen nästan trampar under den.
bild nr 3
(Hjulet ska dock vridas bakåt, inte som på denna bild.)
Grabben är 4 år.
Och vagnen är för B-ponny med extra stora hjul, halkfri skiva, justerbar axelhöjd. Justerbar balansering.
Justerbar säteslutning och justerbart avstånd för benen.
Skaklarna går att länga/korta.
Sätet fälls lätt ihop så vagnen blir ganska platt.
Hjulen är lätta att ta lös om vagnen ska fraktas i finkan med hästen.
fin vagn anette… hjulen var riktigt häftiga…
Jag ska oxå beställa en nu:)
Snyggt!! vilken vagn!! vi har börjat med en svarta busen… imorgon ska vi prova med vagn… 
Läckra bilder :)