Avelssto wm
Önskar leasa/köpa welsh mountain avelssto, inriden alt. inkörd. Får gärna vara dräktig, alt föla i år. Möjlighet finns för fölet att vara här tills det avvänjs. Fölbox finns i stallet. Har mycket bete ca 20 hektar inhägnat, och jag har möjlighet att göra hagar på 10 hektar till. Har två wm hingstar, en ettåring och en tvååring, samt ett sto på tre år. Två-åringen är under reg för avels-licens. Mitt mål är att ha ett stuteri för welsh mountain, eftersom de är så trevliga och variationsrika ponnisar. Har eget stall med 6 hästar, samt inackorderingar och betesgäster. Sommar och vinterhagar. Hästtränare kommer till gården två ggr per vecka. Kommer att starta upp ridverksamhet till hösten med en kompanjon. Stallet ligger ca 4 km från Arlanda. Om du har ett trevligt sto du vill sälja alt. hyra ut, är jag mycket intresserad, Hör av dig med vad du har att erbjuda, ganska så omgående, tack.

mvh Ninna
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"
Ursäkta men jag hänger inte riktigt med….
Vill du leasa/köpa stoet enbart för avel eller skall hon användas både i avel och/eller i den planerade ridverksamheten?

Enbart för avel.
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"